• mandyjo79

    vitanova

    Hej

    Jag är 39år, skild och drömmer om att få bli mamma. 
    Lite bakgrunds info.
    Jag och min ex.man kämpade i 3,5 år för att lyckas bli gravida,
    vi gjorde en fertilitetsutredning som gav oss svaret att inget var fel på någon av oss. 
    Förra året beslutatde han att han inte ville ha familj med mig längre
    (det var för jobbigt).

    Så nu har jag beslutat att åka till Danmark och testa en insemination först hos Vitanova, och efter vårt samtal så vill dom att jag ska gå på en hormonstimulerande behandling innan för att öka mina chanser.
    Det som känns oroande är att dom gav mig en chans på ca 15% att det lyckas, så nu vet jag inte hur jag ska göra.
    Vill ju så gärna bli mamma och det känns som att det här är min sista chans.
    (jag vet hur deprimerande det låter)

    Har någon annan varit hos dom eller varit med om liknande situation (äldre och fått hjälp + lyckats)

    Så är jag tacksam för de erfarenheterna ni har att dela med er.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden vitanova
  • Tiden81
    mandyjo79 skrev 2019-01-25 15:29:08 följande:

    Hej

    Jag är 39år, skild och drömmer om att få bli mamma. 
    Lite bakgrunds info.
    Jag och min ex.man kämpade i 3,5 år för att lyckas bli gravida,
    vi gjorde en fertilitetsutredning som gav oss svaret att inget var fel på någon av oss. 
    Förra året beslutatde han att han inte ville ha familj med mig längre
    (det var för jobbigt).

    Så nu har jag beslutat att åka till Danmark och testa en insemination först hos Vitanova, och efter vårt samtal så vill dom att jag ska gå på en hormonstimulerande behandling innan för att öka mina chanser.
    Det som känns oroande är att dom gav mig en chans på ca 15% att det lyckas, så nu vet jag inte hur jag ska göra.
    Vill ju så gärna bli mamma och det känns som att det här är min sista chans.
    (jag vet hur deprimerande det låter)

    Har någon annan varit hos dom eller varit med om liknande situation (äldre och fått hjälp + lyckats)

    Så är jag tacksam för de erfarenheterna ni har att dela med er.

    Tack på förhand


    Hej, har inte varit i liknande förutom att jag gjort utredning och inget fel hittat. Har gjort IVF.  Blev förvånad när du skriver att de sagt 15% chans. Vad baserar dom det på? Hoppas ok att jag fråga annars är det bara att ignorera att svara såklart.
  • mandyjo79

    Ingen fara, fråga på =)

    Ingen aning vad dom baserat det på, kanske det beror på valet av behandlingen. Det är ju större chans med IVF att lyckas, än med insemination men jag vill börja med det.

Svar på tråden vitanova