• MaI

    Gravid vecka 11 och bm säger att livmodern är stor

    Hej alla kunniga!

    Som så många andra gravida så snurrar tankarna och jag skulle behöva höra era tankar och erfarenheter. Jag ör gravid i vecka 11+3 idag och i förrgår var jag hos bm som då kände lite på magen och då berättar hon att livmodern sträcker sig strax ovanför naveln. Jag blev lite chockad och direkt börjar mina tankar såklart gå åt att de kanske finns en risk/möjlighet att där är fler i magen. Detta är dock min tredje graviditet och jag vet ju att livmodern kan växa extra snabbt då. Min bm ville inte säga så mycket utan sa att vi får se om 2 veckor då jag har Kub test men tänkte höra om det är någon som har liknande erfarenheter här?

  • Svar på tråden Gravid vecka 11 och bm säger att livmodern är stor
  • Anonym (B)

    Antingen är allt normalt, eller så är där mer än ett foster, eller så är det en mola.

  • MaI

    Herregud! Ångrar att jag frågade???? hoppas att hon hade nämnt om hon misstänkte det.

  • Anonym (ssss)

    Boka ett privat ul/vul om du är orolig så slipper du att vänta.

  • MaI

    Jo jag hade först tänkt att göra det, men eftersom jag har ett kub test om lite mindre än 2 veckor så tänkte jag stå ut tills dess. Ville mest se ifall någon hade liknande erfarenheter.

  • joannaq

    Hemska svar..

    Men försök att vara lugn behöver inte vara något farligt. Vet du om det är flera där inne? För det kan det ju vara. I min första graviditet va det tvärtom min livmoder va liten men det kom tillsut ut en frisk men lite liten bebispojke. Så kanske kan vara tvärtom att det blir en större baby. Men det har jag ingen aning om om det stämmer. Hoppas i alla fall att allt ser bra ut på kub och all lycka till dig.

  • Mascaraklumpar

    Kan det inte vara så att du är längre gången än du tror?

  • MaI

    Tyckte att svaren kanske hade en lite negativ klang, tack för era lite mer positiva svar. Jag vet inte än om där är fler än ett foster. Jag tror att det är tveksamt att jag har gött längre eftersom jag använde Natural cykel innan jag blev gravid och har därmed stenkoll på min cykel. Dessutom testade jag negativt första gravtestet innan det på bom blev +. Skönt att höra att du hade tvärt om och att set ut kom en frisk liten bebis:).

Svar på tråden Gravid vecka 11 och bm säger att livmodern är stor