• Leopardtoffla

    Resa utan barnen?

    Förra sommaren åkte min sambo sista minuten på festival utomlands medan ja var hemma med våra barn på 7 månader. Han sa att han vill åka igen å vi har ju vela åkt men det är inte det lättaste att få till.

    Nu ikväll sa han: a juste! Spara pengar nu då om du vill följa med till portugal.

    Så han har hela tiden tänkt att åka. Jag vill såklart med. Men känner att det käns egoistiskt å tar emot att åka utan barnen . Lämna dom hos barnvakt?

    Hur tänker ni?!

  • Svar på tråden Resa utan barnen?
  • annabellelee

    Har ni någon nära, pålitlig barnvakt som barnen är bekväma att sova hos, typ mormor, som är villig att ta barnen i flera dagar? I så fall hade jag åkt.

    Om det är en okänd barnvakt som barnen inte sovit hos hade jag inte gjort det.

    Fast i år är det väl ändå din tur att åka och han får stanna hemma?

  • Leopardtoffla

    Hade såklart lämnat dom hos nån ja e säker med isf.

    De blir 2 i oktober. Är dom för små eller är de bättre å resa så medan de är mindre?

  • milli79

    Själv tycker jag 2år är på gränsen men hade åkt om det var en barnvakt de sovit hos innan och spenderar mycket tid med och om det max handlade om 4-5 dagar. Någon skrev att att man inte bör vara ifrån barnen mer än antal dagar de är år. Så tex 2 dagar vid 2 års ålder.

    Men tror också det beror mycket på hur barnen är

  • Elin P

    Jag hade inte åkt ifrån så små barn som lämnas hos barnvakt om det inte max handlar om 1-2 nätter. Din man låter väldigt ego och inte redo att bli pappa tyvärr.

  • Marsbebis2018

    Klart att du ska åka om du vill, låter ju trevligt att få lite egentid tillsammans med din man! Tror verkligen inte att barnen (t?) tar skada.

    Och såklart är inte din man en dålig eller omogen pappa bara för att han vill åka iväg några dagar, vad är det för märklig kommentar.

    Både jag och min sambo har varit iväg på egen hand och tillsammans någon natt under vårt barns första år och det har gått hur bra som helst.

Svar på tråden Resa utan barnen?