• Äldre 26 Jan 22:56
    460 visningar
    4 svar
    4
    460

    Hur uppfattar NI dessa ord?!

    I en vårdnadstvist.

    Mitt X syster säger att han aldrig slagit mig. Det har aldrig hänt. Men han borde ha/borde slå mig. Säger hon. (Har aldrig gjort henne något illa alltså på något sätt)

    Lämnade mitt X av orsaken han slog mig och misshandlade mig psykiskt och fysiskt.

    Jag har inte tagit upp detta i tvisten som argument.

    Hade mardrömmar flera nätter efter. Är så illa berörd.

    Vad är er åsikt?

  • Svar på tråden Hur uppfattar NI dessa ord?!
  • Äldre 27 Jan 07:52
    #1

    Åsikt om vadå?

    Har han slagit dig borde han bli dömd för misshandel eller kvinnofridskränkning.

    Systern försvara sin bror, mänskligt men rätt irrelevant i vårdnadstvisten.

  • Äldre 27 Jan 08:50
    #2

    Det verkar ju inte vara en helt frisk familj. Frågan är väl snarare varför du bryr dig så djupt om vad en så uppenbarligen störd människa säger. För nej, en sund och stabil människa säger inte sådana saker.

  • Äldre 28 Jan 00:13
    #3

    Som att exets syster uppenbarligen har något emot dig, och alltså verkligen verkar ogillar dig starkt. Samt att hon håller på, håller med och tror på sin bror angående ärendet.

    (Sen huruvida hon har/gör rätt eller är totalt knäpp i huvudet osv osv osv har jag dock däremot ingen aning om eftersom jag ju inte har hela bilden utan bara utgår från det lilla du skrivit).

  • Äldre 28 Jan 00:25
    #4

    Osäker på vad du vill ha åsikt om. Naturligtvis är det fel att misshandla, och fel att ljuga. Dessutom olagligt att ljuga i rättsalen. Men vad systern tror att brodern gjort eller borde gjort mot dig kan väl inte vara speciellt relevant i en vårdnadstvist?

Svar på tråden Hur uppfattar NI dessa ord?!