• isotop

    Hur hög sjukfrånvaro har era sexåringar?

    Vill veta hur många dagar era sexåringar i f-klass varit borta från skolan hittills under detta skolår?

    Hur mycket är normalt i den åldern?

  • Svar på tråden Hur hög sjukfrånvaro har era sexåringar?
  • Lilyje

    Nu är min 8, men i förskoleklass var han borta totalt 5 dagar.

    3 i ettan, och 1 gång såhär långt i tvåan.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (0 dagar)

    Vår dotter har inte varit borta alls. Hon hade feber på jullovet, annars frisk.

  • tvillingmammaVastmanland

    Det är väl olika , skulle gissa att allt mellan 0 och 10 dagar är normalt. Mina tvillingar var sällan sjuka.

  • Anonym (Sharon)

    3 dagar hittills. Är väldigt sällan sjuk, men åkte på nåt i höstas. (Innan dess vabbade vi senast i februari linsom.)

    Hennes närmsta kompisar är de jag har bäst koll på, de ligger liknande/något högre.

  • Anonym (6-års)

    6 dagar totalt - alla i december.

    Känns som vi haft mer sjukdom i 6-års än på förskolan, men ingen aning om det stämmer. 

  • Anonym (Lilla)

    Faktiskt noll dagar så här långt. Lite förvånad själv faktiskt.

  • cosinus

    Nu är min yngsta 8 men jag tror hon haft fem dagar.

    Det var innan höstlovet för då fick vi veta att det var rapporterat till rektor som ville ha koll på alla med mer än 10 % frånvaro. Sen tror jag hon hållit sig frisk.

    Normalt fsk till åk 3 har varit 0-5 dagar per termin. Oftast 2-3 dagar.

    Min 12-åring lyckas alltid leda syskonens sjukfrånvaro. Han har klarat sig bra i år men förra vårterminen tror jag han slog till med 14 sjukdagar. Tur han är den som har väldigt lätt för sig i skolan så han är ikapp på 2 dagar även om han varit sjuk en vecka.

Svar på tråden Hur hög sjukfrånvaro har era sexåringar?