• Smulting

    Sunconnect resort i Side

    Någon som bott på sunconnect resort i Side april/maj och vill dela med sig av tips och erfarenheter? Har varit i side två ggr innan men ej bott på detta hotell


    Kultingen Lova
  • Svar på tråden Sunconnect resort i Side
  • mammatill6

    Va där för två år sedan i maj. Bästa semestern på länge. Barnen älskade det, lite folk, barnvänligt.

    Det bästa tyckte jag ba att allt låg så nära varandra. Jag kunde ligga i solstolen vid poolen. Rummet va upp för trappan brevid, restaurangen lite bakom, baren med glass vid poolen, aktiviteterna precis vid poolen.

  • Smulting
    mammatill6 skrev 2019-01-27 10:59:01 följande:

    Va där för två år sedan i maj. Bästa semestern på länge. Barnen älskade det, lite folk, barnvänligt.

    Det bästa tyckte jag ba att allt låg så nära varandra. Jag kunde ligga i solstolen vid poolen. Rummet va upp för trappan brevid, restaurangen lite bakom, baren med glass vid poolen, aktiviteterna precis vid poolen.


    Har läst på flera ställe att man måste slänga toapapper i en hink och ej i toan. Stämmer det?? Låter inte precis som ett 4+-stjärnigt hotell...
    Kultingen Lova
  • mammatill6
    Smulting skrev 2019-01-28 16:04:37 följande:

    Har läst på flera ställe att man måste slänga toapapper i en hink och ej i toan. Stämmer det?? Låter inte precis som ett 4+-stjärnigt hotell...


    Så är det överallt i Turkiet och många andra länder. Det har ju inte med hotellet att höra utan landets avloppssystem. Sen helt ärligt så gjorde vi det ändå.
  • K med lilla E

    Jag har varit i Side många gånger och på de hotellen vi varit på  har det aldrig varit någon information om att man inte får spola ner papper i toan. 

  • mammatill6
    K med lilla E skrev 2019-01-31 10:08:01 följande:

    Jag har varit i Side många gånger och på de hotellen vi varit på  har det aldrig varit någon information om att man inte får spola ner papper i toan. 


    Googla på det får du se. Så är det på de flesta ställen. Inget konstigt.
  • K med lilla E
    mammatill6 skrev 2019-01-31 10:22:50 följande:
    Googla på det får du se. Så är det på de flesta ställen. Inget konstigt.
    Nej så är det kanske, men på de 10-tal hotellen vi varit på så har man inte behövt slänga pappret i en korg, utan kunnat spola ner det. 
  • Smulting

    Har ju varit i Side två ggr innan och då har man slängt papper i toaletten. Tycker det är rätt ofräscht annars...

    Några andra som varit på hotellet?

  • Geminis

    Bodde i en trerummare med fyra barn förra sommaren och det var bra. Sköna sängar med riktiga täcken vilket jag hört är ovanligt i Side. Lite slarv med städningen och bäddning som ordnades upp efter att vi sa till. Lite trist att handdukar vi lagt på golvet låg kvar och att vi inte fick nya. Flera gånger fick jag gå till receptionen för att hämta handdukar och toapapper.

    Bra läge, gamla side på promenadavstånd el billigt med taxi. Många bra restauranger nära hotellet och skulle jag åka dit igen så skippar jag All inclusive. Det var helt ok men så mycket bättre finns på andra ställen.

    Bra stor barnpool och bra vuxenpool som hölls ren. Servicen i poolbaren var usel då killarna där hellre pratade med kompisar.

    Supertrevlig personal i restaurangen som gjorde allt för att hjälpa mig då de inte kände till vad laktosfritt är. Vill minnas att det tog ca 4 dagar innan de beställt in ett mjölkpaket som deras manager bad mig ta upp och förvara på rummet. Räkna alltså inte med laktosfria alternativ.

Svar på tråden Sunconnect resort i Side