• Äldre 27 Jan 12:12
    1779 visningar
    115 svar
    115
    1779

    Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!

    Hej!

    Har 4 barn på 11, 10, 3 och 1.5 år med min man, trodde jag var klar, men blev oplanerat gravid innan jul, fick MA i v. 9. Har precis genomgått en hemsk cytoteckur. Nu vill jag bara bli gravid igen, tänker försöka så fort jag känner av ägglossningen....

    Vore roligt att följas åt till till ett nytt plus :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!
  • Mon 15 Apr 2019 07:08
    Micka! skrev 2019-04-15 05:39:52 följande:

    Det var negativt, men det är ju bim - 6 idag, så får se hur det utvecklar sig.......


    Då finns det ju verkligen hopp. :) Håller tummarna för dig!
  • Mon 15 Apr 2019 08:48
    Micka! skrev 2019-04-15 05:39:52 följande:

    Det var negativt, men det är ju bim - 6 idag, så får se hur det utvecklar sig.......


    Fortsätter hålla tummarna! Själv testade jag också negativt idag, denna gång var jag väldigt glad över resultatet då jag ville kolla att alla graviditetshormoner är borta efter missfallet/skrapningen.
  • Thu 18 Apr 2019 10:44

    Har fått bruna spottings, så det verkar som att det inte tagit sig den här månaden. Hade spottings innan mina 2 sista graviditeter också, blir ju lite smått knäpp, ska nog ta ett gravtest imorgon i alla fall, om inte mensen kommit igång... Vill ju veta!

  • Fri 19 Apr 2019 09:11

    Testa idag, bim - 2, ser något otroligt svagt........

  • Fri 19 Apr 2019 09:34
    Micka! skrev 2019-04-19 09:11:45 följande:

    Testa idag, bim - 2, ser något otroligt svagt........


    Jag ser också något svagt! Hoppas hoppas :)
  • Fri 19 Apr 2019 10:13
    Micka! skrev 2019-04-19 09:11:45 följande:

    Testa idag, bim - 2, ser något otroligt svagt........


    Ser också ett streck, ser lovande ut :)
  • Sat 20 Apr 2019 19:44

    Jag äääär gravid Bara den lilla vill stanna där.....

  • Sat 20 Apr 2019 20:50
    Micka! skrev 2019-04-20 19:44:19 följande:

    Jag äääär gravid Bara den lilla vill stanna där.....


    Åh vad kul, stort grattis!

    Själv misstänker jag att jag hade ägglossning för ett par dagar sen, vi kan ha prickat den oplanerat (myst två dagar innan). Har eventuellt tänkt att göra ett sista försök i sommar, men känner att jag behöver ta en paus från allt ett tag.
  • Sat 20 Apr 2019 22:26
    Love5 skrev 2019-04-20 20:50:52 följande:

    Åh vad kul, stort grattis!

    Själv misstänker jag att jag hade ägglossning för ett par dagar sen, vi kan ha prickat den oplanerat (myst två dagar innan). Har eventuellt tänkt att göra ett sista försök i sommar, men känner att jag behöver ta en paus från allt ett tag.


    Tack har lite svårt att ta in det hela, är ju rädd för missfall. Något jag tänkt på är att förra gången jag blev gravid så himla lätt åt jag msm-biologiskt svavel(kosttillskott) (svavel är viktigt för kroppen) var ju inte meningen att jag skulle bli gravid, råkade bli oskyddat 5 dagar före ägglossning pga min man. Slutade med det efter graviditeten. Har inte tagit det förns den här månaden, och så plussar jag igen. Känns som att det har med det att göra, att jag blev gravid igen. Ett tips!! Men förstår hur du känner, hoppas det tagit sig
  • Sun 21 Apr 2019 07:31
    Micka! skrev 2019-04-20 22:26:32 följande:

    Tack har lite svårt att ta in det hela, är ju rädd för missfall. Något jag tänkt på är att förra gången jag blev gravid så himla lätt åt jag msm-biologiskt svavel(kosttillskott) (svavel är viktigt för kroppen) var ju inte meningen att jag skulle bli gravid, råkade bli oskyddat 5 dagar före ägglossning pga min man. Slutade med det efter graviditeten. Har inte tagit det förns den här månaden, och så plussar jag igen. Känns som att det har med det att göra, att jag blev gravid igen. Ett tips!! Men förstår hur du känner, hoppas det tagit sig


    Förstår din rädsla för missfall, hoppas att allt går bra denna gång!

    OM vi skulle göra ett försök till så tänkte jag göra det under semestern i sommar, och börja med medicineringen jag behöver redan i början av försökscykeln. Verkligen göra allt jag kan för att ge det så bra förutsättningar som möjligt. Så vi får se hur det blir och hur vi känner då.
  • Tue 14 May 2019 11:39

    Hur går det för alla?

    Är i v 8 och är jätteorolig för missfall/ma, att den lilla inte lever längre och min kropp typ fattar inget!!! Man blir verkligen märkt av att ha gått igenom flera ma. Förra var ju i v 9, så snart pallar jag inte med att inte veta, lär ordna ett vul snart. Nu är jag sjuk och ligger i sängen så jag får vänta tills nästa vecka :( .....så fort illamåendet blir bättre så blir jag ännu mer orolig........ Ringde bm idag, men hon har inte återkommit än...

  • Mon 20 May 2019 23:31
    Micka! skrev 2019-05-14 11:39:12 följande:

    Hur går det för alla?

    Är i v 8 och är jätteorolig för missfall/ma, att den lilla inte lever längre och min kropp typ fattar inget!!! Man blir verkligen märkt av att ha gått igenom flera ma. Förra var ju i v 9, så snart pallar jag inte med att inte veta, lär ordna ett vul snart. Nu är jag sjuk och ligger i sängen så jag får vänta tills nästa vecka :( .....så fort illamåendet blir bättre så blir jag ännu mer orolig........ Ringde bm idag, men hon har inte återkommit än...


    Hur går det för dig, har du varit på VUL än? Vi har gjort ett uppehåll i försöken nu, åtminstone denna cykel. Det lutar mer åt att vi inte försöker fler gånger, men vi får se ;)
  • Tue 21 May 2019 20:51
    Love5 skrev 2019-05-20 23:31:23 följande:

    Hur går det för dig, har du varit på VUL än? Vi har gjort ett uppehåll i försöken nu, åtminstone denna cykel. Det lutar mer åt att vi inte försöker fler gånger, men vi får se ;)


    Jag va på ett vul igår, var bra nervös innan, men allt såg bra ut, en liten krabat med fina hjärtslag :). Och så stor som den ska va, så nu känns det mer okej, alltså inte lika jobbigt med det jobbiga illamående jag har typ hela tiden. Men det här är nog sista graviditeten för mig, hoppas att det ska gå bra, men man vet inte förns bebis är i ens famn..... Oron blir värre med åldern.

    Jag var lite delad också i hur jag kände efter missfallet, men så tog det sig, så då behövde jag inte fundera mer...

    Hoppas ni kommer fram till det som är rätt för er, att det känns bra med det beslut ni tar :)
  • Thu 23 May 2019 06:18

    Hej alla!

    Jag hoppar in här efter två tidiga mf som båda skedde i ca v.5-6.

    Väntar nu på mens efter senaste mf, den borde kommit i måndags....

    Jag testade neg redan när blödningen startade och fick igår ett väldigt svagt streck/skugga så nu vet jag inte vad jag ska tro riktigt!

    Skulle det vara en graviditet så känns det som att det antingen blir ett till mf eller så har äl vart mycket senare....

    Vad tror ni?



    Erfarenheter?

  • Thu 23 May 2019 21:12
    MammaPolly skrev 2019-05-23 06:18:37 följande:

    Hej alla!

    Jag hoppar in här efter två tidiga mf som båda skedde i ca v.5-6.

    Väntar nu på mens efter senaste mf, den borde kommit i måndags....

    Jag testade neg redan när blödningen startade och fick igår ett väldigt svagt streck/skugga så nu vet jag inte vad jag ska tro riktigt!

    Skulle det vara en graviditet så känns det som att det antingen blir ett till mf eller så har äl vart mycket senare....

    Vad tror ni?

    Erfarenheter?


    Ser inte bilden, men oftast kan cykeln bli förskjuten lite efter missfall, så då kan det ju definitivt vara något, bara för att det är svagt behöver det inte betyda risk för missfall! Vad har du använt för test? Hoppas du får ett starkt fint plus snart :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!