• MaxMamma17

    Hur länge gå med förvärkar?

    Jag har haft sammandragningar och ont i ryggen sen 13-14-tiden igår. Framåt kvällen ringde jag förlossningen och de sa först att jag skulle ta en varm dusch och sedan ringa tillbaka efter 1h och berätta om det släppt eller inte. Det hade inte släppt så jag ringde tillbaka o sa att allt kändes samma, inte ont i magen men i ryggen o obehagliga sammandragningar i magen som kom nästan oavbrutet. De bad mig hålla koll på vattenavgång o ringa tillbaka efter 2h. Jag ringde tillbaka o sa att det var helt torrt, då sa dom att jag skulle försöka sova gott o rusta mig ifall det var nåt på g, men är trots allt bara i v 36+3 så lite tidigt ännu, därför kunde det även va förvärkar fick jag höra.

    Men sen jag vaknade har sammandragningarna fortsatt, har även ont i nedre delen av magen. Känner igen känslan från min förra förlossning för två år sedan. Kan förvärkar alltså hålla på så här länge? Gått nästan 24h sen det började... eller ska jag räkna med att få bebis snart? Va tror ni? Tänkte även ringa förlossningen igen om en stund.

  • Svar på tråden Hur länge gå med förvärkar?
  • Aamon

    Har gått med mina smärtsamma förvärkar och sammandragningar som inte verkar vilja bli regelbundna nu i snart 1 månad så tja... Hur tätt kommer dina?

  • MaxMamma17
    Aamon skrev 2019-01-28 11:23:31 följande:

    Har gått med mina smärtsamma förvärkar och sammandragningar som inte verkar vilja bli regelbundna nu i snart 1 månad så tja... Hur tätt kommer dina?


    Det är liksom spänt konstant i magen och trycker på nedåt, så jag har lite svårt att avgöra tätheten.
  • Anonym (H)

    Och vad tänker du att förlossningen ska göra? Ring dit när du verkligen behöver åka in istället. Varva alvedon, värme, vila och mat till värkarna blir mer ordentliga och går över från förvärkar till förlossningsvärkar. DÅ ringer du förlossningen. Det du beskriver är jättejättevanligt.

  • MaxMamma17
    Anonym (H) skrev 2019-01-28 11:48:22 följande:

    Och vad tänker du att förlossningen ska göra? Ring dit när du verkligen behöver åka in istället. Varva alvedon, värme, vila och mat till värkarna blir mer ordentliga och går över från förvärkar till förlossningsvärkar. DÅ ringer du förlossningen. Det du beskriver är jättejättevanligt.


    Jaha, ursäkta. Då ska jag låta bli att ringa när jag blir orolig. Jag blev igångsatt sist så vet ej hur det känns när det kommer igång av sig självt och är orolig för att åka in försent. Har ingen som helst aning om när jag ska åka in. Har en stark magkänsla att bebisen vill ut pga smärta ända ut i ljumsken. Men jag ska inte ringa dit då. För det jag beskriver är jättejättevanligt. Okej ursäkta mig.
  • MaxMamma17
    mammatill6 skrev 2019-01-28 12:43:59 följande:

    Men två av mina barn gick jag så från v.33-34. Gick sen över tiden ändå.


    Ja, jag hoppas ändå att han stannar inne lite till även Om det är jobbigt. Men får hela tiden höra av förlossningen och barnmorskan att jag kommer föda tidigt vilket gör mig lite irriterad.
  • Anonym (H)
    MaxMamma17 skrev 2019-01-28 12:16:37 följande:

    Jaha, ursäkta. Då ska jag låta bli att ringa när jag blir orolig. Jag blev igångsatt sist så vet ej hur det känns när det kommer igång av sig självt och är orolig för att åka in försent. Har ingen som helst aning om när jag ska åka in. Har en stark magkänsla att bebisen vill ut pga smärta ända ut i ljumsken. Men jag ska inte ringa dit då. För det jag beskriver är jättejättevanligt. Okej ursäkta mig.


    Bra
  • fixaochdona

    Hur går det för dig? För mig har det inte dröjt mer än 2-3 dygn innnan det dragit igång ordentligt när jag haft så där!

    Och självklart ska man ringa förlossningen när man har frågor eller oro! Lycka till nu.

  • Aliona

    Hade själv inga förvärkar men en vän drigs med dem en hel månad. Hon födde till slut i vecka 39, trots att det var tvillingar.

  • MaxMamma17
    fixaochdona skrev 2019-01-29 21:18:30 följande:

    Hur går det för dig? För mig har det inte dröjt mer än 2-3 dygn innnan det dragit igång ordentligt när jag haft så där!

    Och självklart ska man ringa förlossningen när man har frågor eller oro! Lycka till nu.


    Jag börjar bli rikitigt less eftersom bm ger mig så mycket förhoppningar hela tiden på att bebisen ska komma snart o så händer inget. Små slemklumpar har kommit ut, det fortsätter trycka på nedåt, sammandragningar, magknip, värre halsbränna än vanligt, ont i ljumsken till o från men mest i blygdbenet.... osv. Men inget mer händer. Jag är hes o snorig med slemhosta också men känner mig inte sjuk och har ingen feber. Känner mig helt enkelt jättekonstig och inte alls som mig själv. Får försöka intala mig själv ändå att bm har fel o jag ska inte föda förrän i mars eller nåt, haha.
  • Aamon
    MaxMamma17 skrev 2019-01-30 15:53:13 följande:

    Jag börjar bli rikitigt less eftersom bm ger mig så mycket förhoppningar hela tiden på att bebisen ska komma snart o så händer inget. Små slemklumpar har kommit ut, det fortsätter trycka på nedåt, sammandragningar, magknip, värre halsbränna än vanligt, ont i ljumsken till o från men mest i blygdbenet.... osv. Men inget mer händer. Jag är hes o snorig med slemhosta också men känner mig inte sjuk och har ingen feber. Känner mig helt enkelt jättekonstig och inte alls som mig själv. Får försöka intala mig själv ändå att bm har fel o jag ska inte föda förrän i mars eller nåt, haha.


    Usch, välkommen i klubben. Här jobbar vi på att försöka få invånaren att inse att det är dags att komma nu. Har tröttnat på att må som du beskriver sedan i julas. BF om 4 dagar men kan inte se någon tillstymmelse till att han behagar komma snart...
  • MaxMamma17
    Aamon skrev 2019-01-30 16:38:00 följande:

    Usch, välkommen i klubben. Här jobbar vi på att försöka få invånaren att inse att det är dags att komma nu. Har tröttnat på att må som du beskriver sedan i julas. BF om 4 dagar men kan inte se någon tillstymmelse till att han behagar komma snart...


    Usch samma här. O jag har inte BF förrän 22/2. Men kommer garanterat bli igångsatt innan dess pga förhöjda gallsyrenivåer. Fast känns ändå för länge bara att vänta till typ helgen. Är helt handikappad o vill bara föda NU och få tillbaka min kropp o min normala funktion. O träffa min fina son, såklart. Få ha honom i famnen. Imponerad att du inte kastat ut alla möbler genom fönstret än om du haft det så här i en hel månad din stackare!! Jag har vart nära ett flertal gånger. Tålamodet är 0!
  • Aamon
    MaxMamma17 skrev 2019-01-30 17:26:11 följande:

    Usch samma här. O jag har inte BF förrän 22/2. Men kommer garanterat bli igångsatt innan dess pga förhöjda gallsyrenivåer. Fast känns ändå för länge bara att vänta till typ helgen. Är helt handikappad o vill bara föda NU och få tillbaka min kropp o min normala funktion. O träffa min fina son, såklart. Få ha honom i famnen. Imponerad att du inte kastat ut alla möbler genom fönstret än om du haft det så här i en hel månad din stackare!! Jag har vart nära ett flertal gånger. Tålamodet är 0!


    Hoppas du slipper gå särskilt längt då.

    Man får sysselsätta sig. Skotta snö, renovera och göra vad som för att fördriva tiden. Tänker att man får bra övning på att andas och hantera smärta iaf.
Svar på tråden Hur länge gå med förvärkar?