• Anonym­543
    Äldre 28 Jan 13:29
    397 visningar
    2 svar
    2
    397

    Gravid v.31 och sjuk som fan.

    Hej, har haft hosta och extremt riktigt ont i halsen nu dem senaste 3-4 dagarna, igår kom febern som gick ner efter en paracetamol och har svettats hela natten. Är extremt sjuk alltså och nu har jag börjat få ont i högra lungan när jag hostar och ibland när jag andas in.

    tänker mer om det är farligt för barnet att jag är sjuk, och om jag borde ringa barnmorskan kanske och rådfråga?

    känns olidligt det här alltså, kämpar med att få i mig någon vätska och mat för bebisens skull.

  • Svar på tråden Gravid v.31 och sjuk som fan.
  • Anonym (:))
    Äldre 28 Jan 13:56
    #1

    Bebisen tar det den behöver från dig, det ska inte vara någon fara. Jag är i vecka 30 och haft magsjuka, influensa och bihåleinflammation.... det är drygt men ingen fara för bebisen. Har du däremot ont i lungorna när du andas och känner dig väldigt dålig ska du kontakta hälsocentralen, så en läkare kan bedöma dig. Du kan ju fått lunginflammation som behöver behandlas.

  • Anonym (Vc)
    Äldre 28 Jan 13:57
    #2

    Hur mycket temp har du? Och hur länge har du haft feber? Är ju farligt för bebisen om du inte får i dig mat och dryck. Ring vc istället för mvc. Skulle du bli orolig för bebisen ring förlossningen.

Svar på tråden Gravid v.31 och sjuk som fan.