• bippan

    Vad gör er hund när ni jobbar?

    Jag vill så gärna ha hund men jag jobbar 9-18 alla vardagar. Vet inte vad jag ska göra med hunden eftersom jag inte kan ha med den på jobbet och det är för långt avstånd att åka hem och rasta den. Har inte råd med hunddagis.

    Hur gör ni?

  • Svar på tråden Vad gör er hund när ni jobbar?
  • DeathByPickles

    Jag löser det genom att jobba deltid. 


    Vad ska du göra med hunden egentligen när du är hemifrån så många timmar? Inte dömande, jag bara undrar. Är du intresserad av hundsport eller är det bara sällskap du saknar?
    Varför just hund?
    Vad är det du vill ha ut av hundägandet?
    Hur mycket tid blir över efter jobb och restid?
    Finns ekonomi för försäkring och/eller veterinärvård?


     


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • viseversa

    Då ska du inte ha hund. Alt skaffa dagmatte hunden kan vara hos på dagarna när du jobbar. Vår hund är på hunddagis när vi jobbar.

  • Starka
    bippan skrev 2019-01-28 20:24:11 följande:

    Jag vill så gärna ha hund men jag jobbar 9-18 alla vardagar. Vet inte vad jag ska göra med hunden eftersom jag inte kan ha med den på jobbet och det är för långt avstånd att åka hem och rasta den. Har inte råd med hunddagis.

    Hur gör ni?


    Tyvärr så kan du inte ha hund med dom förutsättningarna. Alternativen är deltid, åka hem under arbetsdagen, hundvakt eller dagis finns liksom inga andra lösningar hunden kan/får inte va själv hela dagen
  • Dexter dot com

    Alla har inte förutsättningar och ekonomi att ha hund och då får man helt enkelt avstå tills ekonomin och förutsättningarna ändras.
    Jag har jobbat deltid natt i 20 år och valt jobb där jag får ha med hunden och haft pålitliga hundvakter för att lösa livet med hund . 

  • Sharper

    Nu pluggar jag på distans så är oftast hemma men annars är vår hund i hundgården när vi inte är hemma. Det har varit så i alla år som min man haft hund (jag och han har varit ihop i snart 2 år)

  • Sharper
    Sharper skrev 2019-01-29 08:44:47 följande:

    Nu pluggar jag på distans så är oftast hemma men annars är vår hund i hundgården när vi inte är hemma. Det har varit så i alla år som min man haft hund (jag och han har varit ihop i snart 2 år)


    Skickar för fort, han har haft hund i ca 10 år
  • Bertram

    Har med mig min på jobbet. Om du jobbar så mkt och inte har råd med hunddagis har du nog inte råd med hund ändå

Svar på tråden Vad gör er hund när ni jobbar?