• Äldre 28 Jan 21:39
    353 visningar
    6 svar
    6
    353

    Jag litar inte på mina föräldrar

    Hej!

    Jag är en 17-årig tjej och jag bor tillsammans med mina föräldrar och min äldre bror. Jag har ett problem, jag litar inte på mina föräldrar över huvudtaget längre. De lägger sig i och snokar i allt, jag har knappt ett privatliv längre. Mitt privatliv är jätteviktigt för mig och jag vill inte att mina föräldrar ska snoka i saker som jag kanske inte känner för att dela med mig. Jag anser att mitt sovrum är mitt privata ställe och jag har haft problem med psykisk ohälsa senaste året och det är där jag känner mig som tryggast. Det har varit min plats som jag inte delat med någon och jag har berättat för mina föräldrar att jag inte vill att de ska vara i mitt rum utan min tillåtelse men såklart kan de inte låta bli att kolla genom mina grejer i mitt rum när jag inte är där. Det kanske är fånigt men det sårar mig, det känns inte som om att de visar någon som helst slags hänsyn till avd jag säger, de lyssnar knappt på mig och kör deras race utan att riktigt höra vad jag har att säga. Snart vill jag inte bo kvar här längre men jag fyller inte 18 förens nästa år. Jag har berättat tusentals gånger vad jag känner men de kommer med fåniga ursäkter och viftar bort mina åsikter och känslor. Oftast är de världens bästa föräldrar när det kommer till många saker, när det kommit till min psykiska ohälsa har min mamma varit en riktig hjälte och jag har haft en bära relation till mina föräldrar sedan jag var liten men när det kommer till det här tappar jag mitt förtroende för de mer och mer. Jag har det fortfarande jobbigt med psykisk ohälsa och jag mår fortfarande väldigt dåligt men jag har blivit bra på att gömma mig bakom mina leenden. Jag vet inte vad jag sak göra längre, jag kommer bryta ihop närsomhelst nu.

    Hjälp mig.

  • Svar på tråden Jag litar inte på mina föräldrar
  • Äldre 29 Jan 07:07
    #1

    Jag tror att dina föräldrar bara är orolig pga din psykiska ohälsa. Dom kanske är rädd att du är självmordsbenägen?

  • Äldre 29 Jan 07:13
    #2
    Långbenopluto skrev 2019-01-29 07:07:47 följande:

    Jag tror att dina föräldrar bara är orolig pga din psykiska ohälsa. Dom kanske är rädd att du är självmordsbenägen?


    Oavsett så är det inte okej att snoka i någon annans grejer, och absolut inte ens egen dotter. Jag själv har lidit av psykisk ohälsa men ALDRIG NÅGONSIN har min mamma gått igenom mina grejer på mitt rum. Det hade aldrig fallit henne in. Så gör man bara inte. 

    TS, jag har inga bra råd till dig. Har du prövat att prata lugnt med dom? Utan bråk?
    Gravid med första barnet
  • Äldre 29 Jan 17:32
    #3

    Oavsett så är det inte okej att snoka i någon annans grejer, och absolut inte ens egen dotter. Jag själv har lidit av psykisk ohälsa men ALDRIG NÅGONSIN har min mamma gått igenom mina grejer på mitt rum. Det hade aldrig fallit henne in. Så gör man bara inte. 

    TS, jag har inga bra råd till dig. Har du prövat att prata lugnt med dom? Utan bråk?

    [/quote]

  • Äldre 29 Jan 17:35
    #4
    Corneliass skrev 2019-01-29 07:13:24 följande:

    Oavsett så är det inte okej att snoka i någon annans grejer, och absolut inte ens egen dotter. Jag själv har lidit av psykisk ohälsa men ALDRIG NÅGONSIN har min mamma gått igenom mina grejer på mitt rum. Det hade aldrig fallit henne in. Så gör man bara inte. 

    TS, jag har inga bra råd till dig. Har du prövat att prata lugnt med dom? Utan bråk?


    Oj, råkade posta förra utan att hinna skriva något först..

    Jag har provat att prata lugnt flera gånger men de fattar inte. Jag tror inte att de är rädda att jag är självmordsbenägen då jag mår bättre nu än vad jag gjorde för ett år sedan.
  • Äldre 29 Jan 17:45
    #5
    Honsomskäms skrev 2019-01-29 17:35:32 följande:
    Oj, råkade posta förra utan att hinna skriva något först..

    Jag har provat att prata lugnt flera gånger men de fattar inte. Jag tror inte att de är rädda att jag är självmordsbenägen då jag mår bättre nu än vad jag gjorde för ett år sedan.
    Kan du inte ta hjälp av någon nära i familjen som kan hjälpa dig att prata med dom? Mormor? Morfar? Farmor? Farfar? Din äldre bror? 
    Gravid med första barnet
  • GGN
    Äldre 29 Jan 20:53
    #6

    Du behöver inte vara 18 för att flytta hemifrån.

Svar på tråden Jag litar inte på mina föräldrar