• Rebeccis

    Hjälp mig att tyda testet..

    Har jag ägglossning idag eller inte?? Är strecken tillräckligt starka?

  • Svar på tråden Hjälp mig att tyda testet..
  • Anonym (K)

    Nej det är inte positivt. Imorgon blir det nog positivt = ägglossning inom 2 dagar.

  • Anonym (K)
    Rebeccis skrev 2019-01-29 21:45:58 följande:

    Fast jag har så sjukt ont i magen som ja brukar har när jag har ägglossning?


    Jahopp... men testet är negativt.
  • XaHHa

    Jag hade galet snabb stegring när jag tog ägglossningstest. Ibland fick jag ta flera om dagen för att inte missa stegringen! Så antingen har stegringen precis varit eller så kommer den om några få timmar! Om ni planerar barn så ha sex ikväll och iallafall i övermorgon, så har ni inte missat chansen :)


    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Rebeccis

    Vi vill ha barn!! Vi har försökt i snart 2 år.. så med min otur så har vi väl missat ägglossningen.. men har tagit test sen i fredags å strecket har blivit mer å mer.

    Har då sjukt onani magen som jag brukar ha vid ägglossning.

    Tack för tipsen m!:)

  • Rebeccis

    Vi vill ha barn!! Vi har försökt i snart 2 år.. så med min otur så har vi väl missat ägglossningen.. men har tagit test sen i fredags å strecket har blivit mer å mer.

    Har då sjukt onani magen som jag brukar ha vid ägglossning.

    Tack för tipsen m!:)

  • XaHHa
    Rebeccis skrev 2019-01-29 22:58:55 följande:

    Vi vill ha barn!! Vi har försökt i snart 2 år.. så med min otur så har vi väl missat ägglossningen.. men har tagit test sen i fredags å strecket har blivit mer å mer.

    Har då sjukt onani magen som jag brukar ha vid ägglossning.

    Tack för tipsen m!:)


    Vet hur det känns, vi försökte själva i över två år innan det tog sig, sammanlagt 30 ägglossningar.. Tror inte ni missar ägglossningen så långe ni har sex strax efter/innan en stegring. Ägget släpper ju inom två dagar efter positivt test, sen lever ägget ytterligare några timmar. Så ha sex ikväll om ni inte fick till det igår :)
    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Rebeccis

    Känslan är hemsk.. lika ledsen varje gång när mensen kommer :(

    Tack för råden. Vi har legat varje dag i 2 veckors tid och sen i fredags har vi försökt haft det minst 2-3 gånger om dagen och det har gått bra så tror inte vi missat denna gång

  • vwmamman

    beror på hur testen sett ut innan detta test.. de bwhöver inte vara starkare än kontrollsträcket utan att man ser en tydlig stegrig på test sträcken. alltså att dom blitt starkare och starkare för varje dag. om du tog ett test dagen innan och efter detta oxh dessa två är med avagare test streck så visar detta att äl sker inom nästkommande dag...

  • Rebeccis

    Har testat sen i fredags och då har dom varit ljusa de där är det mörkaste strecket och igår såg det ut såhär.

  • Rebeccis

    De där var igår morse så vi fick till det både morgon och kväll igår. Idag har ja inte hunnit kolla.

  • vwmamman

    då har ni nog prickat rätt. e dag innan. får ni till idag å i morrn så tror ja de kan va fullträff. ägglossning sker efter starkast utslag på testet . så får du svagt idag om du testar så är.ägglossning väldigt nära. å spermier kan levs upp till 6 dagar i kvinnan

  • vwmamman

    Ägglossningen sker vanligtvis 24 till 36 timmar efter LH-ökningen. 24 till 36 timmar efter ditt starkaste test har du din ägglossning

Svar på tråden Hjälp mig att tyda testet..