• Sjogge667

    Positivt gravtest?

    Kände mig illamående så gjorde ett gravtest.

    Det första tog jag 4 dagar innan BIM(på kvällen). Det andra 3 dagar innan BIM(på natten).

    Det första var starkare än det andra.(se bilderna)

    Har lite ont på höger sida av ljumsken och ibland hugget det till i livmodern



    Hur skulle ni tolka det?

  • Svar på tråden Positivt gravtest?
  • FruW85

    Jag ser bara ett test, men eftersom de är tagna på kvällen så kan det ju spela roll ex hur mycket du druckit under dagen och hur länge sedan det var du gick på toaletten.


  • Sjogge667

    Okej!

    Men ska man tolka detta som positivt eller ta det med en nypa salt?

  • FruW85
    Sjogge667 skrev 2019-01-30 11:03:07 följande:

    Okej!

    Men ska man tolka detta som positivt eller ta det med en nypa salt?


    Solklart positivt:)

    Det som kan hända när man testar tidigt är att man kan få ett tidigt missfall och det kan ju vara bra att vara medveten om. Så om du skulle testa igen om ett par dagar och det är svagare så finns den risken, men du är definitivt gravid :)
  • Sjogge667

    Okej, kul men läskigt :) var som inställd på att det aldrig skulle gå. Så kändes så overkligt att det var två streck helt plötsligt.

    Ska eg ha mensen i morgon så märker väl då eller här i dagarna om den kommer.

  • FruW85
    Sjogge667 skrev 2019-01-30 11:38:41 följande:

    Okej, kul men läskigt :) var som inställd på att det aldrig skulle gå. Så kändes så overkligt att det var två streck helt plötsligt.

    Ska eg ha mensen i morgon så märker väl då eller här i dagarna om den kommer.


    Jag förstår precis, kunde inte heller riktigt ta in det när jag såg två streck första gången:) Men stort grattis! Håller tummarna för att allt går bra :) 
Svar på tråden Positivt gravtest?