• annieh897

    Semestervagn till blivande treåring

    Vi ska på semester utomlands och behöver en vagn till dottern. Hon kommer vara nästan tre år när vi åker. Har ni några bra förslag på vagn eller vad jag ska tänka på vore jag tacksam!

    * Vagnen får inte kosta skjortan, men den måste hålla en viss standard. Under 3000 kr vore att föredra. Smärtgräns 4000 kr.

    * Smidig, lätt att köra, inte väga för mycket.

    * Det måste gå att fälla sätet bakåt till viloläge. Behöver inte vara helt plant.

    * Svängbara framhjul

    * Helst inte delat handtag

    * Gå att köra kortare sträckor på grusväg

    Här ni några förslag?

  • Svar på tråden Semestervagn till blivande treåring
  • Sonnet

    Vi hade en elodie details Stockholm, kostade nog max 2000 kr. Dock delat handtag, men fullt liggläge och en bra och omfattande huva som skyddade mot sol, rörliga hjul Den funkade på hårt packad grusväg, men är det mer löst grus är den nog inte så bra.
    Kommer ni att gå mycket, och långa sträckor? Annars kanske ni kan klara er utan vagn, om barnet ändå är ganska stort. Kan iofs vara skönt att ha en vagn på kvällen om barnet ska sova och ni vill vara ute.

  • Ellie

    Vi hade en Chicco Liteway till vår 3,5-åring och är väldigt nöjda. Den har delat handtag, men det upplevde jag inte som problem. Kostar inte så mycket, särskilt inte begagnad (vi köpte en väldigt sparsamt använd vagn för 300 kr på Blocket). Har inte testat grus dock.

Svar på tråden Semestervagn till blivande treåring