• Äldre 30 Jan 14:44
    117 visningar
    2 svar
    2
    117

    Vad vill han EGENTLIGEN?

    Detta kan bli lite rörigt, så jag ber om ursäkt redan nu.

    Jag och en kille (som vi kan kalla för Lukas) var tillsammans i nästan 5 år. Vi bodde ihop under gymnasietiden, men efter första terminen på universitetet tog det slut eftersom vi bodde på olika orter och distansen funkade inte.
    Snabbt efter det (ca 1 månad) låg han med en av mina barndomsvänner, och jag blev hjärtekrossad, och då bestämde jag mig för att glömma honom. Lättare sagt än gjort. Efter någon månad träffade jag på en kille som verkade intressant. Vi dejtade under sommaren men sen vart det inget mer eftersom även det var ett distansförhållande.

    I november 2018 var jag på en födelsedagsfest hos min bästa vän. Hennes sambo är bra vän med Lukas och även han var där på festen. Han tog mig åt sidan och vi pratade om hur vi hade det nu och tiden som varit från det att vårt förhållande tog slut tills den dagen. 

    I början på december fick jag en snap av Lukas. Det var ingen speciell snap, bara en selfie med "Vad gör du? :)". Jag svarade, och vi har snapat från den dagen dagligen enda fram till idag. Hursomhelst så föreslog jag att vi borde träffas, bara han och jag, för att umgås. Jag sa även att vi inte behövde ha några förväntningar på det utan vi skulle bara se hur det kändes.

    Han åkte buss ner till mig och stannade från lördagen till söndagen. Jag hade ingen madrass, eftersom min lägenhet är så liten, så vi sov i samma säng och vi hade sex innan vi somnade och även på morgonen efter vi hade vaknat. Han säger innan han for hem att "Nej, detta vart lite konstigt... Detta betyder inget. Jag vill inte fortsätta att gå in i en romantisk relation".
    Lite besviken kunde jag hålla med honom, eftersom vi båda studerar ett tidskrävande och energikrävande program. 

    MEN igår skrev han till mig "Hej, vad gör du i helgen?". Jag svarade att jag skulle tvätta mina kläder, och frågade vad han skulle göra. "Jaha okej, nej jag undrar bara om du vill komma upp till mig i helgen? Vi kan fara ut och äta och sen är det någon klassfest som min klass har anordnat". Jag svarade att jag kunde komma. 

    Jag är så förvirrad över hela situationen. Han säger att han inte vill ha ett förhållande, men ändå håller han på såhär?! Jag uppskattar och tycker om när vi spenderar tid tillsammans, och jag tror han gör det också. Men om vi nu bara ska vara vänner, så borde vi väl inte ha sex varje gång vi träffas? Eller är det så det funkar när man ska försöka vara kompis med sitt ex? 

  • Svar på tråden Vad vill han EGENTLIGEN?
  • Äldre 30 Jan 14:49
    #1

    Han vill väl ha sex. Gissar att han tycker att han hittat en bra KK. Om du vill mer än så ska du se till att stoppa det nu. Innan du blir sårad igen.

    Du kan ju testa honom. Säg att du vill träffas och göra saker utan att ha sex.

  • Äldre 30 Jan 15:44
    #2

    Vad han EGENTLIGEN vill kan bara han svara på, så fråga honom.

Svar på tråden Vad vill han EGENTLIGEN?