• Äldre 30 Jan 15:15
    439 visningar
    12 svar
    12
    439

    Weekend London

    Har någon tips på hur man bäst och billigast åker på en weekendresa till London?

    Vi har tänkt åka första veckan i april tors-sön men alla resor jag hittar kostar 15000-20000kr (Vi är 2 vux 1 15 åring) då kan vi ju lika gärna åka på en charterresa för dom pengarna

    Tipsa gärna om var man ska bo också. Vill gärna ha nära till shopping kanske något museum och andra sevärdigheter vad finns det?

  • Svar på tråden Weekend London
  • Äldre 30 Jan 15:28
    #1
    Stålmamma skrev 2019-01-30 15:15:04 följande:

    Har någon tips på hur man bäst och billigast åker på en weekendresa till London?

    Vi har tänkt åka första veckan i april tors-sön men alla resor jag hittar kostar 15000-20000kr (Vi är 2 vux 1 15 åring) då kan vi ju lika gärna åka på en charterresa för dom pengarna

    Tipsa gärna om var man ska bo också. Vill gärna ha nära till shopping kanske något museum och andra sevärdigheter vad finns det?


    Kolla lågprisbolagen och undvik söndag. Då borde ni kunna komma ner till 5000 kr tor för er alla för flyget.

    Boende: Sök via AirBnB
  • Äldre 30 Jan 15:43
    #2

    Varifrån vill ni flyga?

  • Äldre 30 Jan 15:57
    #3

    Från Arlanda finns flyg från 4500, boende i familjerum på okej hotell kanske sex tusen. Boendepriserna kan man sänka, men då tycker jag man skall gå på B&B, inte hotell. Familjerum för under två tusen natten tenderar vara ganska sunkiga.

  • Äldre 30 Jan 15:59
    #4
    Jag kollade Norwegian lite snabbt och fick resan till 5400 kr för tre, 4-7/4.
    Då utgick jag från Arlanda.

    Vi bodde vid Westminster sist och gick i princip överallt. Det var ett fint hotell med bra erbjudande just då.
    Saker jag har velat se i London är Towern, Harrods, Buckingham Palace, Big Ben, Picadilly ja de klassiska sevärdheterna.
    London Eye för den som inte har höjdskräck. 
    Klassiska shoppinggatorna passerar man enkelt när man promenerar.

  • Äldre 30 Jan 16:05
    #5

    När det gäller boende bör man tänka till lite i förväg vad som är viktigt. utbudet är enormt och alla prislägen finns

    Hur mycket får det kosta?
    Standard?
    Frukost och övrig mat?
    Läge i förhållande till flyg, city, T-bana och buss?
    Vad ska finnas i närheten?

  • Äldre 30 Jan 16:55
    #6

    Tack för superbra tips! Vi flyger från Umeå så jag förstår att det blir dyrare än om vi hade flugit från Arlanda

  • Äldre 30 Jan 16:57
    #7

    Jag vill gärna att frukost ska ingå och standarden på rummet behöver inte vara typ lyx men vill heller inte brottas med kackelackorna så en bra prisvärd standard ???? jag tänker att man kanske kan få flyg och hotell för kanske 10000kr iaf men jag kanske är optimistisk

  • Äldre 30 Jan 17:49
    #8

    Nej, det kommer inte gå, flyg från Umeå kostar för mycket. Man kan spara 2000 på att ta tåget till Arlanda, men det är lite meckigt, förstås.

    Sedan är nog London en av världens värsta städer att försöka spara in på boendet. Under 150 pund per natt är svårt för tre personer.

  • Äldre 30 Jan 18:11
    #9

    Jag vill gärna att frukost ska ingå och standarden på rummet behöver inte vara typ lyx men vill heller inte brottas med kackelackorna så en bra prisvärd standard ???? jag tänker att man kanske kan få flyg och hotell för kanske 10000kr iaf men jag kanske är optimistisk


    FtS70 skrev 2019-01-30 17:49:29 följande:

    Nej, det kommer inte gå, flyg från Umeå kostar för mycket. Man kan spara 2000 på att ta tåget till Arlanda, men det är lite meckigt, förstås.

    Sedan är nog London en av världens värsta städer att försöka spara in på boendet. Under 150 pund per natt är svårt för tre personer.


    Är det så. Då är kanske 15000kr en rimlig summa. Något jag insåg iaf var att det typ var halva priset på flygen genom att åka tis-fre istället för tex tors-sön
  • Äldre 30 Jan 18:27
    #10

    Följer

  • Äldre 30 Jan 21:31
    #11

    Sedan KAN det ju hända att april 2019 inte är idealiskt att besöka Storbritannien... Vissa saker kan ju vara liiite röriga...

  • Äldre 30 Jan 21:48
    #12
    FtS70 skrev 2019-01-30 21:31:59 följande:

    Sedan KAN det ju hända att april 2019 inte är idealiskt att besöka Storbritannien... Vissa saker kan ju vara liiite röriga...


    Vet inte om jag har missat något men vad händer i april 2019?
Svar på tråden Weekend London