• Shinebrightlikeadiamond

    Vidrigt illamående! Fler som har det kämpigt? Ska vi peppa varandra?

    Gått 7 fulla veckor idag. Redan knäckt av illamåendet som hållt på sedan dagen för BIM. Har inte spytt. Men är illamående dygnet runt utan paus, och med frossa i kroppen. Vidrigt är vad det är. Total avsmak för allt. Det är andra graviditeten och såhär var det inte alls med första. Då var det ett hanterbart illamående och under delar av dagen bara. Det här gör ju en tokig...

    För att hålla ihop som en hyffsat fungerande människa äter jag Lergigan comp. Det tar ändå udden av det så att jobbet fungerar hjälpligt osv. Frossan försvinner! Men så svårt att inte bli avslöjad på jobbet... petar i frukost o lunchmat bara. Har seaband på mig (dygnet runt) som jag också döljer ????Var ?sjuk? några dagar förra veckan. Kollegorna tror jag rök på samma förkylning som min dotter hade... (ehh nää!!) ??????

    Jag småäter, har kex vid sängen. På natten när jag går upp o kissar fyller jag på magen med några smörgåsrån. Morgonrutinerna tar en evighet.

    Fler som har det kämpigt? Ska vi peppa varandra?

  • Svar på tråden Vidrigt illamående! Fler som har det kämpigt? Ska vi peppa varandra?
  • Lbem

    Åh en tråd för mig! Jag mår precis som du och imorgon ska jag till bm och tvinga dom skriva ut lergigan. Postafen är ju ett skämt. Varje dag är typ en jobbig kamp

  • Granskott

    Jag är i vecka 16 och kräks fortfarande som en katt. Inte varje dag men flera dagar i veckan. Har oxkså svårt att äta ordentligt men försöker att stoppa i mig småsaker så att jag inte ska bli hungrig. Jag äter ingen medicin utan försöker överleva ändå, håller tummar och tår för att det går över snart.

  • Shinebrightlikeadiamond

    Lbem; Jaja, postafen tog bort illamående för mig men sövde mig istället! Så inget alternativ tyvärr. Jag mår inte tipptopp på Lergigan heller, men allt som kan hjälpa - om så bara liiite - är guld!!! BM skrev ut det bara jag ringde dem.

    Granskott; Starkt av dig!! Jag är konstant hungrig, även när jag ätit. Jobbigt när man samtidigt har den här avsmaken o illamåendet... Men en får kämpa på...

  • Lbem
    Shinebrightlikeadiamond skrev 2019-01-30 19:24:34 följande:

    Lbem; Jaja, postafen tog bort illamående för mig men sövde mig istället! Så inget alternativ tyvärr. Jag mår inte tipptopp på Lergigan heller, men allt som kan hjälpa - om så bara liiite - är guld!!! BM skrev ut det bara jag ringde dem.

    Ja jag har vaknat kl 4 på morgonen och tar jag postafen då så fungerar morgonen ok, tar jag senare är typ hela dagen förstörd. Har du varit på inskrivningssamtal än? Jag har liksom ingen speciell bm att ringa ang lergigan.. går till min privata just nu

    Granskott; Starkt av dig!! Jag är konstant hungrig, även när jag ätit. Jobbigt när man samtidigt har den här avsmaken o illamåendet... Men en får kämpa på...


Svar på tråden Vidrigt illamående! Fler som har det kämpigt? Ska vi peppa varandra?