• flo
    Äldre 31 Jan 00:22
    408 visningar
    3 svar
    3
    408

    Utebliven ägglossning, hur vet man?

    Jag har varit gravid två gånger under ett drygt år och tyvärr slutade båda graviditeterna i missfall i vecka 5 respektive 6.

    En märklig grej är dock att jag aldrig positivt på mina ägglossningstest, av 33 test har endast två varit positiva (inte när jag blev gravid). Inför första graviditeten testade jag men den andra graviditeten hade jag inte testat inför.

    Jag misstänker att jag inte ägglossar så ofta som jag ska. Någon med erfarenhet av samma sak? Någon som vet vilken typ av tester eller behandling jag ska pusha för att få av min läkare?

    Jag har varit på ultraljud inför ägglossning flera gånger och alla gånger har jag haft en äggblåsa på 15-20mm och slemhinna på ca 8mm så där ser allt ut som det ska. Det är frågan om äggen verkligen släpper.

    Jag känner på mig att det inte står rätt till med ägglossningen och jag vill ta reda på svar istället för att förlita mig på sannolikheten. Hur tar man reda på om man ägglossar som man ska?

  • Svar på tråden Utebliven ägglossning, hur vet man?
  • flo
    Äldre 31 Jan 00:23
    #1

    Det ska tilläggas att min cykel vanligtvis är väldigt regelbunden (28 dagar).

  • Äldre 31 Jan 06:59
    #2

    Det är bara en läkare och provtagningar som kan ge svar.

  • flo
    Äldre 31 Jan 17:02
    #3
    Långbenopluto skrev 2019-01-31 06:59:13 följande:

    Det är bara en läkare och provtagningar som kan ge svar.


    Vet du vilken sorts prover som behöver tas? Då jag blivit gravid två gånger är läkaren inte särskilt hjälpsam i min fråga tyvärr så jag skulle behöva pusha på med något specifikt förslag.
Svar på tråden Utebliven ägglossning, hur vet man?