• Emma3b

    Sömnlösa nätter

    Hej! Har en son som nu är 9månader och sedan han var 4-5månader har han sovit extremt dåligt var inte mycket bättre innan det heller.. han vaknar slänger sig runt i sängen gnäller blir hysterisk.. slutade ge honom mat runt 7mån då han inte var intresserad mer av att äta på natten utan bara slog bort flaskan. Men nu har vi börjat ge honom ett mål till på natten i hopp om att få sova några timmar i sträck, hjälper inte alltid dock.. sova mellan oss hjälper inte heller han snurrar o sätter sig upp o kommer inte till ro.. det har gått så långt att jag ligger som en stel pinne vågar knappt andas eller röra mig. Vågar knappt somna för att jag vet han kommer vakna med sån hjärtklappning igen.. har varit hos doktorn o tagit blodprov på allt möjligt men inget verkar vara fel har varit hos öron och dom såg vätska bakom trumhinnan men kunde ju inte säga att det är det som är fel men rekommenderar att om det inte blir bättre kanske sätta in rör i öronen.. jag vet inte längre vad jag ska göra.. önskar ibland att jag får hamna på sjukhus eller något bara så jag kan få lite sömn

  • Svar på tråden Sömnlösa nätter
  • Trädgårdsland

    Det låter som ni sover i samma sovrum ni vuxna? Sluta med det! Vi turas alltid om att sova, en sover ostört någon stans i lägenheten/huset, den andra tar barnet/barnen. Finns ingen anledning att knäcka båda föräldrarna!

    Hur vi arrangerar det praktiskt har sett väldigt olika ut. Vårt första barn sov knappt alls första året. En av oss var i tv-rummet med henne, där fanns en madrass så man kunde ligga och slumra lite om tillfälle gavs. Maken la sig i sovrummet vid 20-21- tiden, sov där till ca 2-3 när vi bytte. När han åkte till jobbet 6.30 bar han in bebisen till min säng.

    Eller så har vi sovit var annan natt.

    Med bebisar som sover lite bättre kan jag ta veckonätterna, så tar maken helgen.

    Den som ska ha barnet kan gå och lägga sig redan 20, så tar den andra hand om kvällssysslorna och lägger in barnet när allt är klart för natten.

Svar på tråden Sömnlösa nätter