• Äldre 31 Jan 17:40
    677 visningar
    11 svar
    11
    677

    Barn i en etta på 37kvm

    Hej!
    Jag och min sambo känner oss redo för barn, men vi bor i en etta på 37kvm. Då vi bor i en stad där det är mycket svårt att få tag på boende så kommer vi bo kvar här ett bra tag till. Två, tre år. Men så länge vill vi inte vänta med barn. Vi kan tyvärr inte heller köpa en bostadsrätt då jag studerar och vi inte har de ekonomiska möjligheter för tillfället. 

    Så nu till min fråga, funkar det med ett barn i en etta?
    Finns det någon här med erfarenhet utav detta?

    Vore fantastiskt om någon ville dela med sig av sina tankar, åsikter, tips och erfarenheter!

  • Svar på tråden Barn i en etta på 37kvm
  • Anonym (Kompi­s)
    Äldre 31 Jan 17:49
    #1

    Min kompis bodde med sin 6åring och sin nyfödda i en etta på 32kvm i 1.5 år.

    Hon och hennes kille gjorde slut när hon blev gravid och hon var student och hade inte råd med större lägenhet.

    Allt går bara man vill. Planera ytan smart och praktiskt så fungerar vad som helst.

    Sen är det upp till er om ni orkar bo med varann på sådan liten yta men det vet ni ju bäst själva.

    Lycka till!

  • Anonym (Cc)
    Äldre 31 Jan 18:51
    #2

    Det låter som en mardröm. Skulle kunna tänka mig att bo så om jag vore ensamstående, men inte med en partner och barn. Tänk dessutom om det blir fler än ett barn...

  • Äldre 31 Jan 18:55
    #3

    Funkar gör det väl om man är tvungen, men jag hade inte aktivt skaffat barn i det läget.

  • Äldre 3 Feb 20:52
    #4

    Tack så mycket för era svar!

  • Anonym (Al)
    Äldre 5 Feb 10:24
    #5

    Hade inte haft något emot det. Bott i en etta länge (bor i Stockholm), och bor bu i en tvåa med vår dotter. Hade kunnat ha en trea egentligen men behövs inte. Hon vill ju ändå sova/vara med oss nu under de första åren. Känner flera som skaffat barn i ettor och flyttat när barnet blivit kring 2 år.

  • Anonym (...)
    Äldre 5 Feb 10:47
    #6