• Anonym (Otur)

    Behöver nåt uppmuntrande

    Jag skriver bara för att jag behöver höra något uppmuntrande. Jag är 42 år och blev efter lång tid äntligen gravid. Det kändes som sista chansen. Jag fick missfall som började i lördags. Idag blödde det mindre. Vad händer då? Jag råkar hälla kokande vatten på min fot när jag häller av pastavattnet och skållar hela foten. Nu har jag ett stort område med blåsor och svullnad över foten. Det känns som världen är emot mig. Att jag ska straffas och plågas. Veckan är inte slut så det kan ju hinna hända nåt mer...

  • Svar på tråden Behöver nåt uppmuntrande
  • Aniiee

    Jobbigt. Ibland verkar det som att hela väldens jäklighet samlas hos en själv. Blä. Beklagar verkligen.

    Så hur vill du muntra upp dig? För mig är det kultur som gäller, antingen "koppla bort hjärnan", där hjälper repetativa eller avslappnande spel som Stardew Valley, Gems of war, AdVenture, Cross-stitch world, "garva tills jag stupar", helst med stand up av Eddie Izzard eller någon rolig anime, eller musikterapi av antingen pepp-musik eller relax-musik, personligen väljer jag TV-spelsmusik.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Man 47)

    Om du har möjlighet ....boka en weekend resa till g dansk ....med sambon ....billigt ...gott...fint ...eller vart du vill ...

  • Anonym (Otur)

    Jag spelade faktiskt tv-spel efter missfallet eftersom det var det enda jag kunde göra där koncentrationen låg på något annat än sorgen en stund. Skratta är en god idé så jag ska försöka hitta nåt jag gillar. Tack

  • Anonym (Otur)

    Åka iväg låter underbart, det skulle sannerligen behövas egentligen. Något att fundera på. Tack

  • JanneN75

    Det låter verkligen som att du behöver lite miljöombyte och lugn och ro.


    En båtkryssning kanske kan vara något? 


    Hoppas din fot blir bra så kanske det kan bli lite dans för dig på båten?


    Tjingeling!

Svar på tråden Behöver nåt uppmuntrande