• Anonym (A)

    Abort igår, slutat blöda idag???

    Jag gjorde en medicinsk hemabort igår. Fick första tabletten på tisdag, började småblöda lite dagen efter, satte in 4 cytotek(?) igår morse. Väntade men hände ingenting. Stod att jag skulle svälja 2 st om jag inte börjat blöda efter 3 timmar så jag gjorde det.

    En timme senare kom det blod. Visst var det rikligt, och mycket klumpar, men ingen kran som rann direkt. Hade lite mensvärk som kom och gick i samband med klumparna. Bytta binda två gånger på hela dagen, kom typ bara när jag satt på toa och tryckte på liksom.

    Efter 5-6 timmar slutade klumparna komma och nästan allt blod också?! På kvällen hade jag i princip slutat blöda. I morse kom lite blod och nu är det inte ens blod på pappret när jag torkar mig?!

    Har gjort en abort tidigare, då både störtblödde jag och blödde länge efter.

    Någon som varit med om liknande? Kan jag vänta mig en störtblödning eller vågar jag gå över till trosskydd?

    Jag kommer säkert åka på en skrapning. Jag HATAR detta väntande. Vill veta nuu!!

    Kan blödningen sluta så snabbt? Eller pausa?

    Var bara i vecka 4+5. På vul såg hon bara gulesäcken typ. Den tidigare jag gjorde var i vecka 7. Har det betydelse?

Svar på tråden Abort igår, slutat blöda idag???