• Äldre 1 Feb 12:23
    285 visningar
    3 svar
    3
    285

    Annonsera utan att svara?

    Vad är poängen med att sätta ut en annons på tex blocket och sedan inte svara när man är intresserad?

    En del skriver ju till och med "svarar inte på mail"

    Vad är poängen med det? Det kan vara grejer som ligger ute i månader dessutom.

  • Svar på tråden Annonsera utan att svara?
  • Äldre 1 Feb 12:46
    #1

    Ja och dessutom lägger på luren i örat...

    Jag är inte en försäljare, jag vill köpa det som annonseras!

  • Äldre 1 Feb 13:05
    #2

    När någon skriver att de inte svarar på mejl får man förmoda är för att de vill bli kontaktade på annat vis.

    Kan tänka mig att det kan vara svårt när man har en annons ute när man väntar på att någon t.ex ska komma och titta eller ska återkomma i frågan.. ibland kan man behöva vänta med att svara andra då man har spekulanter pg, när saken sedan är såld kan ske man har glömt att svara resterande intressenter om att saken är borta, eller så utgår man ifrån att de har gått vidare till andra annonser när de inte har fått svar.

    Har ingen större erfarenhet, varken av att köpa eller sälja saker via annons. Men tycker inte att man ska utgå ifrån att folk gör saker av illvilja!

  • Äldre 1 Feb 13:56
    #3

    Tror som citrontulo att det handlar om att de inte vill att kontakten ska ske över mejl. När de inte svarar får man väl anta att det finns andra intressenter som hunnit före?

    Själv brukar jag skriva "kontakt sker över mejl" då jag inte vill ha hundra samtal dygnet runt. Det känns tydligare att säga hur man vill ha det istället för hur man inte vill ha det.

    Brukar också bara svara de jag vill sälja till. Det finns så mycket skumt folk då jag vill inte uppmuntra samtal med någon i onödan.

    Om varan ligger uppe så länge har de kanske glömt att ta bort den efter att den sålts?


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Annonsera utan att svara?