• maybelline

    Gravid efter uttag av kopparspiral

    Hej! Blir aldrig riktigt klok på vissa forum då alla trådar är ganska gamla.. Men till frågan, ni som haft kopparspiral, när tar man ut dom?(tex vid mens) och hur lång länge hade ni haft eran mens? Och när blev ni gravida efter uttag?????

  • Svar på tråden Gravid efter uttag av kopparspiral
  • Omstart2019

    Fick inga frågor om min cykel när jag bokade tid för uttag, så antar att den kan tas ut när som helst. Det är ju enkelt att ta ut den. Tog 7 försök innan jag blev gravid efter det.

  • Mia86a

    Har också för mig att man kan plocka ut den när som i cykeln. Jag blev gravid två månader efter uttag. En kopparspiral utsöndrar ju inga hormoner i kroppen så det ska vara möjligt att bli gravid omgående.

  • hallonsaft24

    Första gången jag tog ut min kopparspiral så blev jag gravid på första försöket. Tog ut den när jag hade mens.

    Nu har jag tagit ut kopparspiral för andra gången och är inne på försök nr 3.

    Min mens gick från att vara 9 dagar till ca 4-5 utan spiral. Såå skönt!

  • maybelline

    Ja vi funderar på att plocka ut den, hade min mens 21 januari, och en vecka framåt, har ju ingen aning om hur min cykel ser ut, det här va min första mens sen jag blev gravid med dottern, hon är 7mån nu. Men ska ringa och boka tid för uttag så får man väll se hur nästa mens blir haha

Svar på tråden Gravid efter uttag av kopparspiral