• lompan

    Sjuk hela tiden?

    Mitt barn var aldrig sjuk första 1,5 åren. Sen börja h*n förskola och har varit sjuk konstant! När h*n blir frisk från en förkylning tar det max en vecka så är h*n förkyld igen. H*n hade öroninflammation för en vecka sen och nu har h*n det igen. Han var ledig 4a veckor under jul och var tack och lov frisk, tillbaka på förskolan igen och sjuk direkt. Blir det bättre med tiden, att dom blir mer motståndskraftiga?

  • Svar på tråden Sjuk hela tiden?
  • Anonym (:))

    Vi har varit sjuka 10 ggr sen fsk start i aug :) helt galet men det blir väl bättre säger dom!

  • cosinus

    Ja det blir bättre. Min äldsta var också otroligt mycket sjuk första året på dagis.

    Småsyskonen har klarat sig bättre. Men de hann ju vara sjuka säkert 10 ggr var innan dagisstart eftersom bacillerna kom in i huset via de äldre. Äldsta minns jag knappt att hon var sjuk när jag var föräldraledig.

  • Elin P

    Ja tyvärr det kan vara så utan att det är konstigt. Speciellt barn under 3 år har ett outvecklat immunförsvar. Det är bra om man är förberedd på mycket VAB och kommer överens hur man tacklar det. Vi brukar bestämma på söndagen hur vi delar ev VAB under veckan som kommer. Vårt mellanbarn var mer sjuk än frisk de första två åren på fsk. Även minstingen är hemma minst en gång i månaden några dagar. Det är tufft men går över.

Svar på tråden Sjuk hela tiden?