• Anonym (TS)

    Vad tycker ni om silikonbröst?

    Vad tycker ni om silikonbröst? Skriv för och nackdelar om dem

  • Svar på tråden Vad tycker ni om silikonbröst?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (J) skrev 2019-02-04 13:39:47 följande:

    Fördelar : inga

    Nackdelar : de flesta är fula. Det finns såklart undantag , men man vet inte hur resultatet blir innan.

    Men myndiga människor gör vad de vill med sina kroppar.


    Finns det INGA fördelar alls?

    För mig var det verkligen en total vändning. Jag hade INGET där innan. Var helt platt, kunde inte ha vilka kläder jag ville, kände mig okvinnlig. Jag valde rätt små implantat, ville inte ha något extremt. Idag har jag bröst som passar min kropp, som gör att jag kan klä mig som jag vill. Jag fick ett så mycket bättre självförtroende och trivs för första gången i min egen kropp. Är inte det en fördel?
  • villbusa
    Anonym (Tjej) skrev 2019-02-04 14:15:53 följande:

    Finns det INGA fördelar alls?

    För mig var det verkligen en total vändning. Jag hade INGET där innan. Var helt platt, kunde inte ha vilka kläder jag ville, kände mig okvinnlig. Jag valde rätt små implantat, ville inte ha något extremt. Idag har jag bröst som passar min kropp, som gör att jag kan klä mig som jag vill. Jag fick ett så mycket bättre självförtroende och trivs för första gången i min egen kropp. Är inte det en fördel?


    Jo det är precis den fördelen implantat har. För mig skulle du vara en fantastisk kvinna även utan dem men får de dig att må bättre så här de ju fyllt en viktig funktion!
  • Anonym (Bh)

    Har gott i tankar att skaffa silikontuttar men de är ju så dyrt .. någon trevlig man som kan tänkas betala hi hi...

  • Anonym (Tjej)
    villbusa skrev 2019-02-04 14:23:52 följande:

    Jo det är precis den fördelen implantat har. För mig skulle du vara en fantastisk kvinna även utan dem men får de dig att må bättre så här de ju fyllt en viktig funktion!


    Jag fick höra det av min "älskare" också. Han tyckte jag var fantastisk som jag var.. men han märkte också att jag mådde hemskt dåligt över min kropp och tyckte därför att jag borde operera mig. Inte för hans skull, det var han tydlig med.. men som sagt, mitt självförtroende var verkligen inte bra.

    Idag stortrivs jag med mina bröst och älskar när han sliter av mig kläderna.. jämfört med tidigare, då jag gärna ville skyla mig.
  • villbusa
    Anonym (Tjej) skrev 2019-02-04 14:43:17 följande:

    Jag fick höra det av min "älskare" också. Han tyckte jag var fantastisk som jag var.. men han märkte också att jag mådde hemskt dåligt över min kropp och tyckte därför att jag borde operera mig. Inte för hans skull, det var han tydlig med.. men som sagt, mitt självförtroende var verkligen inte bra.

    Idag stortrivs jag med mina bröst och älskar när han sliter av mig kläderna.. jämfört med tidigare, då jag gärna ville skyla mig.


    Bara att gratulera ! Du har fått full valuta för insatsen!
  • Anonym (J)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-02-04 14:15:53 följande:

    Finns det INGA fördelar alls?

    För mig var det verkligen en total vändning. Jag hade INGET där innan. Var helt platt, kunde inte ha vilka kläder jag ville, kände mig okvinnlig. Jag valde rätt små implantat, ville inte ha något extremt. Idag har jag bröst som passar min kropp, som gör att jag kan klä mig som jag vill. Jag fick ett så mycket bättre självförtroende och trivs för första gången i min egen kropp. Är inte det en fördel?


    TS frågar väl vad folk tycker/erfarenheter inte någon allmän sanning som alla måste tycka?

    Vi får tycka olika helt enkelt.

    Alla jag känner var bara nöjda med bröstet ett tag , sen kom de på att någonting annat var fel.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (J) skrev 2019-02-04 15:48:04 följande:

    TS frågar väl vad folk tycker/erfarenheter inte någon allmän sanning som alla måste tycka?

    Vi får tycka olika helt enkelt.

    Alla jag känner var bara nöjda med bröstet ett tag , sen kom de på att någonting annat var fel.


    Jag har även svarat på den frågan längre upp i tråden, hur mina känns.

    Det du citerade var mitt svar på något annat. Jag har aldrig påstått att alla måste tycka på ett visst sätt. Jag frågade om den jag citerade verkligen bara kunde se nackdelar med silikonbröst, och förklarade varför det varit en fördel för MIG. Vart har jag antytt att han/hon var TVUNGEN att tycka på ett visst sätt eller hålla med mig?
  • Anonym (A)

    Om de inte ser väldigt naturliga ut (alltså att man inte på något sätt kan se att det är silikonbröst) så tycker jag det är väldigt fult och ser otroligt patetiskt och trashigt ut. 

  • Anonym (I)
    Anonym (Bgej) skrev 2019-02-04 13:31:12 följande:

    Jag tyckte att de på bilden såg hängiga och mjuka ut för att vara sillisar. Det var en dålig bild, men nä det stämmer inte..


    Det är den här sortens okunskap som är så störande. Tror du verkligen att alla som har silikon ser ut som tjejerna i paradise hotel? Det finns hur många vanliga tjejer/kvinnor som helst som du inte ens kan SE ha silikon. Däribland jag. Hade absolut ingenting innan. Och det klart man fick kommentarer från killar om det! = självförtroendet i botten. Opererade mig och har efter det både varit gravid och ammat i 2 år och mina ser ungefär ut som de på bilden. Men såklart så ska det kommenteras lika jävka mycket nu.. silikon är inget att ha, naturligt är bäst bla bla bla. Tur man är äldre och har bättre självförtroende nu och totalt SKITER i vad killar/män anser om MIN kropp. Jag är nöjd efter att äntligen ha fått lite bröst. Enda som spelar ngn roll.
  • Anonym (Bgej)
    Anonym (I) skrev 2019-02-04 16:16:11 följande:

    Det är den här sortens okunskap som är så störande. Tror du verkligen att alla som har silikon ser ut som tjejerna i paradise hotel? Det finns hur många vanliga tjejer/kvinnor som helst som du inte ens kan SE ha silikon. Däribland jag. Hade absolut ingenting innan. Och det klart man fick kommentarer från killar om det! = självförtroendet i botten. Opererade mig och har efter det både varit gravid och ammat i 2 år och mina ser ungefär ut som de på bilden. Men såklart så ska det kommenteras lika jävka mycket nu.. silikon är inget att ha, naturligt är bäst bla bla bla. Tur man är äldre och har bättre självförtroende nu och totalt SKITER i vad killar/män anser om MIN kropp. Jag är nöjd efter att äntligen ha fått lite bröst. Enda som spelar ngn roll.


    Det verkar inte alls som att du skiter i vad andra tycker. Du blir ju extremt upprörd bara för att andra inte delar din uppfattning om ett par bröst.

    Jag är själv kvinna och avskyr mina tonårsbröst. Skulle jag på något sätt tycka mer om mina bröst för att du har varit planka och sedan opererat dig för att få bättre självförtroende? Nej tack. Vill inte min man ha mig för att han inte gillar mina bröst så får han helt enkelt söka sig vidare. Jag ska väl inte ändra på mig för att andra säger det?!

    Blir lika fel oavsett vilket håll man vänder diskussionen på.
Svar på tråden Vad tycker ni om silikonbröst?