• Äldre 3 Feb 21:00
    521 visningar
    10 svar
    10
    521

    Har jag en förmåga?

    Som barn såg jag en ande, kunde känna närvaro i lägenheten (sekelskiftes) där vi bodde. Som tonåring och vuxen har jag bra ?intuition?, även i ett kort ögonblick sett en kollega som höggravid (hon hade precis plussat vilket ingen visste), hört steg och ett oförklarligt ljussken. Mötte en vän i drömmen som visade sig ha dött i tsunamin.. då det hände var han bara saknad men hans farväl gjorde mig övertygad.

    Vänner till mig hade andlig aktivitet i sin källare, när vi gick ner var stämningen ?tät? men lättade och förblev frisk efter mitt besök. De tyckte att jag renade huset på ngt sätt.

    Har jag en förmåga? Varför ser jag inte mer nu som vuxen? Är lite rädd men vill ändå... allra helst få möta mormor, farmor.. Även få hjälp då jag känner oro för ett av barnen.

  • Svar på tråden Har jag en förmåga?
  • Anonym (...)
    Äldre 3 Feb 21:05
    #1

    Varför är du orolig för barnet?

    Jag kunde också se saker som liten men inte nu. Kan känna en del men...

    Jag tror man måste hitta andra vägar att kanalisera det som vuxen än som synintryck. Kanske typ tarotkort eller liknande. Menar nu inte att korten är magiska utan att din förmåga kan tolkas genom korten. Finns andra sätt också.

  • Pilsne­r
    Äldre 3 Feb 21:10
    #2
    -1 +1

    Du har en förmåga att gå på dumheter.

  • Äldre 3 Feb 21:14
    #3

    Rätt vanligt att barn uppfattar saker som inte vuxna ser, "förmågan" försvinner oftast med tiden då barnet blandar in sitt logiska tänkande. Om du verkligen vill utveckla dig medialt sök efter kurser och börja gå en nybörjarkurs i det. Om det är mer möta dina anhöriga och få svar på barnets problem ta kontakt med ett medium och gå på en sittning.

  • Äldre 3 Feb 21:52
    #4
    +1

    Sånt här intresserar mig tokmycket!! Som sägs ovan, barn är ju ofta mer mottagliga men jag tror att så gott son alla har det i sig. Hur man liksom släpper ut det vet jag inte riktigt, det är ju så svårt att bli av med hjärnans logik och jag tror den står i vägen många gånger. Och låt inte bittra människor som Pilsner sätta sig på dig, de vet inte ens en bråkdel av allt de tror sig veta.

  • Anonym (x)
    Äldre 3 Feb 23:41
    #5

    Tidigare var jag en ljummen vardagstroende när det gällde övernaturliga saker, typ att det nog finns något, oklart vad.
    Väldigt diffust.
    Sen dog ett av mina barn och jag bestämde mig tämligen omgående att göra allt jag kunde för att hålla kommunikationslinjerna så öppna det bara gick.
    Jag gjorde mig så vidöppen det bara gick för hans försök till kommunikation och ju mer jag öppen jag är desto mer kommunikation får jag från honom. 
    Det har hänt mycket men det senaste är väl när någon (han) knackade mig på axeln och väckte mig och jag kunde känna hans närvaro så stark och han var nära så nära så jag kunde känna hans mjuka skägg kittla min kind.
    Ingen annan fanns i bostaden just då. 
    För mig är det en tydlig hälsning från andra sidan. 

  • Äldre 4 Feb 11:37
    #6

    [quote=79416090][quote-nick]Anonym (...) skrev 2019-02-03 21:05:17 följande:[/quote-nick]Varför är du orolig för barnet?

    Jag kunde också se saker som liten men inte nu. Kan känna en del men...

    Jag tror man måste hitta andra vägar att kanalisera det som vuxen än som synintryck. Kanske typ tarotkort eller liknande. Menar nu inte att korten är magiska utan att din förmåga kan tolkas genom korten. Finns andra sätt också.[

    Min oro består i ?tonåring-testa-gränser?.... Rädd att det går för långt.

  • Anonym (Jj)
    Äldre 4 Feb 11:54
    #7

    Allt du beskriver har logiska förklaringar. Så nej, du har ingen "förmåga".

  • Anonym (nja)
    Äldre 4 Feb 12:37
    #8
    Anonym (x) skrev 2019-02-03 23:41:42 följande:

    Tidigare var jag en ljummen vardagstroende när det gällde övernaturliga saker, typ att det nog finns något, oklart vad.
    Väldigt diffust.
    Sen dog ett av mina barn och jag bestämde mig tämligen omgående att göra allt jag kunde för att hålla kommunikationslinjerna så öppna det bara gick.
    Jag gjorde mig så vidöppen det bara gick för hans försök till kommunikation och ju mer jag öppen jag är desto mer kommunikation får jag från honom. 
    Det har hänt mycket men det senaste är väl när någon (han) knackade mig på axeln och väckte mig och jag kunde känna hans närvaro så stark och han var nära så nära så jag kunde känna hans mjuka skägg kittla min kind.
    Ingen annan fanns i bostaden just då. 
    För mig är det en tydlig hälsning från andra sidan. 


    Förlåt men sånt där har jag också tänkt i svåra stunder men insett att jag önskade det så hett att jag trodde saker skedde. Det var inte på riktigt, utan vår väldigt fantasirika hjärna gör att vi kan tro så här därför att vi är så förtvivlade att vi just då behöver att det är så. 
  • Jagjag­hej
    Äldre 4 Feb 12:40
    #9
    +1

    ja det skulle jag nog säga att du har

  • Anonym (KG)
    Äldre 5 Feb 08:57
    #10

    Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Kan själv se folks *auror* som ett ljussken runt personen. Ibland är den ljus eller mörk. Vad det beror på vet jag inte. Har även sett folk i speglar som inte varit där, blivit skrämd dä jag är väldigt lättskrämd. Också vetat om att tjejer varit gravida bara av att titta på ett kort, innan dom ens berättat! Aldrig haft fel en enda gång om barnets kön när jag gissar. Drömmar som blir sanna och allt sån, vet även vad som kommer hända i filmer jag ser för första gången men när jag påpekat detta för vänner tror dom jag redan sett filmen. Jobbar på äldreboende och kan ibland *känna* när någon i huset går bort, svårt att förklara men det känns. Har alltid varit mottaglig enda sen barnsben få min mormor alltid berättat historier om mig som 4-5 äring som sett folk. Pratar med sambons avlidna farfar henne ibland, då brukar han lugna sig med allt som händer i huset. Det är läskigt men jag har lärt mig att *stänga av*.

Svar på tråden Har jag en förmåga?