• Äldre 4 Feb 08:41
    12530 visningar
    313 svar
    313
    12530

    Gravid eller spökar det bara?

    Hej! Det är nu snart 15 månader sen min son föddes och har inte fått någon mens tillbaka än. Börjar bli fundersam över detta. Nu i lite mer än en vecka har jag haft som mensvärk som har kommit och gått varje dag utan någon mens. Tog ett grav test igår som visade negativt. Har aldrig varit med om detta tidigare så nu undrar jag om det finns någon mer som har varit med om detta? Har ni fått svar på vad det kunde vara?

  • Svar på tråden Gravid eller spökar det bara?
  • Tue 25 Jun 2019 11:18
    lillainna skrev 2019-06-24 21:25:32 följande:

    Det går bra för mig, Illamåendet är dock inte att leka med samt att tröttheten har kommit krypande under helgen. Är också i v 11 ska på inskrivning i morgon, i mitt landsting erbjuds inte ul eller kub så jag har bokat ett privat den 13 juli så längtar dit :)

    Hur är det med dig då?


    Jodå förutom illamåendet och yrseln så är det väl bra trött är jag ju också slocknar så fort jag sätter mig i soffan hemma haha. Börjar dock misstänka tidig foglossning på gång bläää. Okej vart bor du då? Trodde alla landsting hade de. Jag har blivit tillfrågad kub men vi har inte gjort det på något utav våra barn så vi sa det att vi vill inte denna gången heller. Jag längtar så efter rul så man kan få veta va det blir för nåt. :) min man ska inte få veta va det blir ska göra en sån där ballong med färg konfetti i så får han reda på det så. Tyckte det såg ut som en rolig grej när jag först såg det på instagram.
  • Tue 25 Jun 2019 15:54
    Maria och Chris skrev 2019-06-25 11:18:45 följande:

    Jodå förutom illamåendet och yrseln så är det väl bra trött är jag ju också slocknar så fort jag sätter mig i soffan hemma haha. Börjar dock misstänka tidig foglossning på gång bläää. Okej vart bor du då? Trodde alla landsting hade de. Jag har blivit tillfrågad kub men vi har inte gjort det på något utav våra barn så vi sa det att vi vill inte denna gången heller. Jag längtar så efter rul så man kan få veta va det blir för nåt. :) min man ska inte få veta va det blir ska göra en sån där ballong med färg konfetti i så får han reda på det så. Tyckte det såg ut som en rolig grej när jag först såg det på instagram.


    Vilken kul grej! :) jag har haft lite misstankar om det också... Hade ganska hemsk foglossning med sonen men den kom först efter v24 så hade väl nån inbillning att även om jag skulle få foglossning denna gång med att det skulle komma efter att man ån gått halvvägs iaf, men känner igen smärtan ibland och kommer när man är i rörelse så vi får väl se hur det blir.

    Bor i Norrbotten och dom erbjuder inte pga att dom tycker kub resultaten är för osäkra, att dom kan skrämma upp blivande föräldrar i onödan.

    Så jag gjorde ett privat ul med sonen i v 15 och ska göra ett med denna bebis i v 13 bara för att se att allt ser ok ut där inne.

    Jag hoppas dock att maken har rätt han är övertygad att detta är en tjej, och förra gången var han och min bror de enda som trodde vi skulle få en pojke alla andra trodde tjej, så skulle gärna ha en av varje men är överlycklig och mer än nöjd så länge bebis kommer ut frisk.

    Var på inskrivning idag och jag skulle få lergian utskrivet pga mitt extrema illamående, bm var lite orolig om jag får i mig tillräckligt när jag spyr så mycket.

    Jag längtar också efter rul att få se vem som gömmer sig där inne och om det är en liten tjej eller kille :)

    Ska ta och ringa och boka rul i morgon tänkte jag så man får ett datum att längta efter :)
  • Wed 26 Jun 2019 19:18
    lillainna skrev 2019-06-25 15:54:57 följande:

    Vilken kul grej! :) jag har haft lite misstankar om det också... Hade ganska hemsk foglossning med sonen men den kom först efter v24 så hade väl nån inbillning att även om jag skulle få foglossning denna gång med att det skulle komma efter att man ån gått halvvägs iaf, men känner igen smärtan ibland och kommer när man är i rörelse så vi får väl se hur det blir.

    Bor i Norrbotten och dom erbjuder inte pga att dom tycker kub resultaten är för osäkra, att dom kan skrämma upp blivande föräldrar i onödan.

    Så jag gjorde ett privat ul med sonen i v 15 och ska göra ett med denna bebis i v 13 bara för att se att allt ser ok ut där inne.

    Jag hoppas dock att maken har rätt han är övertygad att detta är en tjej, och förra gången var han och min bror de enda som trodde vi skulle få en pojke alla andra trodde tjej, så skulle gärna ha en av varje men är överlycklig och mer än nöjd så länge bebis kommer ut frisk.

    Var på inskrivning idag och jag skulle få lergian utskrivet pga mitt extrema illamående, bm var lite orolig om jag får i mig tillräckligt när jag spyr så mycket.

    Jag längtar också efter rul att få se vem som gömmer sig där inne och om det är en liten tjej eller kille :)

    Ska ta och ringa och boka rul i morgon tänkte jag så man får ett datum att längta efter :)


    Okej, dumt tycker sånt ska gälla hela landet. Ja det ska bli spännande. Hoppas han har rätt denna gången också. Har tre pojkar innan skulle va kul med en flicka denna gången. Men så klart spelar det egentligen ingen roll så länge det är en frisk liten knatte. Jag har rul 30 aug.
  • Wed 26 Jun 2019 21:23

    Ja men eller hur! Nä men precis, så länge bebis är frisk så spelar det ingen roll :)

    Själv har jag rul 20 augusti, ser så fram emot det :)

    Men kollar man på min mage så ser det kog ut som att jag ska föda i oktober... Jag har svällt upp som en ballong med uppsvälld tarmar :/ inte det bekvämaste kan jag tillägga.

  • Fri 28 Jun 2019 23:50

    Då var det min tur att få ägglossning igen efter förlossningen. Testade på primolut-nor för att sätta igång kroppen igen och visst funkade det. Fick pillermens för nån vecka sen och idag en blinkande smiley på clearblues digitala Advance ägglossningstest. 7 månader sedan förlossningen och bebisverkstan för bebis nummer 2 startade igår. Både igår och idag har vi myst och förhoppningsvis är det en fast smiley på ältestet imorgon och då äl inom 2 dygn så ska försöka mysa både imorgon och övermorgon med. Håll tummarna för oss! Så spännande allt. Med sonen plussade vi efter första försöket och önskar så att det går fort denna gången med. Håll tummarna för oss!    

    Kul med RUL! Längtar så efter all spänning med en graviditet med rul och allt vad det innebär. Vart dock heltidssjukskriven från v 17 då jag inte kunde gå själv, sätta mig själv eller lägga mig själv efter den veckan samt graviditetsdiabetes, karpaltttunelsyndom m.m.. men trots allt det längtar vi efter ett syskon! 

  • Sat 29 Jun 2019 08:42
    YaseminL skrev 2019-06-28 23:50:45 följande:

    Då var det min tur att få ägglossning igen efter förlossningen. Testade på primolut-nor för att sätta igång kroppen igen och visst funkade det. Fick pillermens för nån vecka sen och idag en blinkande smiley på clearblues digitala Advance ägglossningstest. 7 månader sedan förlossningen och bebisverkstan för bebis nummer 2 startade igår. Både igår och idag har vi myst och förhoppningsvis är det en fast smiley på ältestet imorgon och då äl inom 2 dygn så ska försöka mysa både imorgon och övermorgon med. Håll tummarna för oss! Så spännande allt. Med sonen plussade vi efter första försöket och önskar så att det går fort denna gången med. Håll tummarna för oss!    

    Kul med RUL! Längtar så efter all spänning med en graviditet med rul och allt vad det innebär. Vart dock heltidssjukskriven från v 17 då jag inte kunde gå själv, sätta mig själv eller lägga mig själv efter den veckan samt graviditetsdiabetes, karpaltttunelsyndom m.m.. men trots allt det längtar vi efter ett syskon! 


    Lycka till! :)
  • Sun 30 Jun 2019 13:24
    YaseminL skrev 2019-06-28 23:50:45 följande:

    Då var det min tur att få ägglossning igen efter förlossningen. Testade på primolut-nor för att sätta igång kroppen igen och visst funkade det. Fick pillermens för nån vecka sen och idag en blinkande smiley på clearblues digitala Advance ägglossningstest. 7 månader sedan förlossningen och bebisverkstan för bebis nummer 2 startade igår. Både igår och idag har vi myst och förhoppningsvis är det en fast smiley på ältestet imorgon och då äl inom 2 dygn så ska försöka mysa både imorgon och övermorgon med. Håll tummarna för oss! Så spännande allt. Med sonen plussade vi efter första försöket och önskar så att det går fort denna gången med. Håll tummarna för oss!    

    Kul med RUL! Längtar så efter all spänning med en graviditet med rul och allt vad det innebär. Vart dock heltidssjukskriven från v 17 då jag inte kunde gå själv, sätta mig själv eller lägga mig själv efter den veckan samt graviditetsdiabetes, karpaltttunelsyndom m.m.. men trots allt det längtar vi efter ett syskon! 


    Ja lycka till! Själv va jag sjukskriven hela graviditeten förra gången. Får hoppas att man inte behöver det denna gången med men som det ser ut just nu så ser det ut som att man blir hemma denna gången med. Tråkigt men vad ska man göra.
  • Sun 30 Jun 2019 19:47
    Maria och Chris skrev 2019-06-30 13:24:13 följande:

    Ja lycka till! Själv va jag sjukskriven hela graviditeten förra gången. Får hoppas att man inte behöver det denna gången med men som det ser ut just nu så ser det ut som att man blir hemma denna gången med. Tråkigt men vad ska man göra.


    Oj, måste kännas lite jobbigt att vara sjukskriven så tidigt in i graviditeten ända fram till bf.

    Med sonen var jag sjukskriven i etapper innan i v27 tror jag det var, blev jag heltissjukskriven pga foglossning och var hemma tills han föddes.

    Får man fråga vad du vart sjukskriven för förra gången?
  • Mon 1 Jul 2019 22:20
    Maria och Chris skrev 2019-06-30 13:24:13 följande:

    Ja lycka till! Själv va jag sjukskriven hela graviditeten förra gången. Får hoppas att man inte behöver det denna gången med men som det ser ut just nu så ser det ut som att man blir hemma denna gången med. Tråkigt men vad ska man göra.


    Tack tjejer! Tyvärr verkar det inte som att äl skett/ kommer att ske trots blinkande smiley. Idag inne på 4 dagen med blinkande smiley.. så hopplöst detta! Börjar bli besviken på min kropp nu som inte kommer igång. Vill så gärna ha syskon NU.. testar med ältest som aldrig förr. Typ tre om dagen varav två cb digitalt.. alltid haft 1-2 dagar blinkande sen fast smiley. Men detta är också första cykeln med älsmärta, älflytning samt blinkande smiley på 1,5 år, dvs innan graviditeten med sonen.

    Ja det var hemskt! Men kan tänk mig att det inte blir bättre med foglossningen av en liten hemma heller som man måste bära runt på.. går du till samma mvc denna gången som förra då?
  • Tue 2 Jul 2019 10:34
    lillainna skrev 2019-06-30 19:47:10 följande:

    Oj, måste kännas lite jobbigt att vara sjukskriven så tidigt in i graviditeten ända fram till bf.

    Med sonen var jag sjukskriven i etapper innan i v27 tror jag det var, blev jag heltissjukskriven pga foglossning och var hemma tills han föddes.

    Får man fråga vad du vart sjukskriven för förra gången?


    Jag mådde konstant illa i stort sätt hela graviditeten och kräktes 4-5 gånger om dagen med en månad uppehåll ungefär och då fick jag foglossning som snabbt ändrade sig till att jag hade svårt att gå. Nästan ingen yrsel alls hände nångång bara. Mådde så dåligt att jag låg i sängen och sov nästan hela dagarna medans mina andra två pojkar gick i skolan/dagis.
Svar på tråden Gravid eller spökar det bara?