• Äldre 4 Feb 17:08
    125 visningar
    1 svar
    1
    125

    Missfall eller inte?

    Hej alla fina! Jag hoppas på att ni har lite kunskap och erfarenheter här nu när jag är mitt uppe i den värsta oron jag upplevt.

    Jag ska förklara situationen.

    Jag är gravid i v.7 (6+5) och i förrgår kväll (2/2) efter sex så upptäckte jag att jag började blöda, rött färskt blod på pappret. Pratade med både 1177 och besökte akuten som inte kunde göra så mycket, men sa att det kan vara helt normalt att blöda och speciellt efter sex. Iallafall så avtog blödningen några timmar senare och det kom inget mer under natten.

    Men sen igår (3/2) på eftermiddagen/kvällen så gick jag på toaletten och upptäckte att jag börjat blöda igen. Färskt rött blod denna gång också, satte i en ny binda och endast någon droppe har synts till där, annars endast när jag torkar mig efter toabesök. Dock torkade jag bort två svarta/mörkröda klumpar (en i storlek av en femkrona, lite större t.om och en mindre) under samma kväll och där kändes det kört. Blödningen avtog till kvällen men blir nu istället brunt på pappret när jag torkar mig, så har det varit hela dagen idag.

    Jag vet att det är vanligt att blöda i början av en graviditet men när det är två dagar i rad samt att det kommer ut levrat blod så känns det inte så hoppfullt längre.

    Har inte haft ont mer än vanligt tror jag, känner som en tyngd i ryggslutet och det sticker/drar i ljumskar. Molar i både rygg och mage, hugger/sticker litegrann till och från i magen. Men absolut ingen smärta som jag behöver ta smärtlindring för eller känner är jobbigt. Bubblig och uppblåst mage.

    Symtom som ömma bröst och illamående är också kvar..

    Ringde till gynmottagningen idag som inte tyckte att det lät akut och hon bokade in mig för ett besök på onsdag, så det är självklart att jag ska kolla upp detta för att veta säkert men jag tänkte höra vad ni tror? Om någon kanske upplevt samma sak?

  • Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Äldre 4 Feb 18:19
    #1

    Jag var med om samma sak. Hade vart på toa och när jag ställde mig upp och skulle dra upp trosorna så droppade det rätt färskt blod. Började torka mig och en stor svart slemklump kom it på pappret. Var helt säker på att det var fostret.

    Kom inte så myclet mer blod den dagen men dagen efter kom detnär jag torkade mig. Fick komma på undersökning (var utomlands och fick det för stt kunna se att det var säkert för mig att flyga hem). Fostret levde och hjärtat slog.

    Tre dagar efter den dagen så kom det bruna flytningar (gammalt blod) på papper.

    Ca 1.5 vecka efter så fick jag komma på undersökning i mitt län. Läkaren konstaterade en blödning i livmoder som satt under fostret och därmed (läkarens ord) inte var farligt för fostret.

    Från första dagen jag blödde till ungefär v.12 så hade jag allt från vanliga flytningar till rosa/röda samt lite färskt blod.

    Tragiskt nog somnade vår flicka in i magen i v.25 men det hade inte med blödningarna att göra!!

Svar på tråden Missfall eller inte?