• FrökenLinda

    Graviditetspenning

    Hej! Jag är beräknad 15/4 och blev precis beviljad graviditetspenning redan från 15/2!

    Men visst kan jag väll välja att starta graviditetspenningen senare om jag känner att jag skulle vilja/orkar jobba februari ut? Någon som vet?

  • Svar på tråden Graviditetspenning
  • FrökenLinda

    Aha kan man göra så också! Jag har fått beviljad hel. Och för enkelhetens skull för mina kollegor så tänker jag nog gå helt när det väl är dags då. Jag jobbar på förskola och lite lättare att hitta en vikarie på heltid än ett par timmar om dagen.

  • ninina

    Hur lyckades du få graviditetspenning? Hört många som jobbar på förskola som får avslag :(

  • FrökenLinda
    ninina skrev 2019-02-05 18:22:16 följande:

    Hur lyckades du få graviditetspenning? Hört många som jobbar på förskola som får avslag :(


    Ja, jag fick själv avslag med mina två tidigare barn.

    Men denna gång beskrev jag allt i detalj såsom tunga lyft som ej går att undvika exempelvis om ett barn ramlar eller så. Sen jobbar jag på en förskola med frilufts profil där toalett i skogen ej finns, tunga vagnar som släpas fram och tillbaka 3 ggr i veckan, viss gårdskötsel nu under vintertid som skottning och sandning, att jag under en tid varje dag står helt ensam med barngruppen i ca 30-40 min medan kollegor har rast. All påklädning som ger obekväm arbetsställning osv..
Svar på tråden Graviditetspenning