• lilagrodautanben

    Stämde kinesiska kalendern på era barn?

    Ta den månad då ni blev gravid ( inte bf) pch sen åldern ni blev gravida i!

    Stämmer det? För mig stämde det på mina 3 kids!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämde kinesiska kalendern på era barn?
  • Anonym (K)

    Första barnet stämde men inte de andra två. Har (snart) tre pojkar.

  • Anonym (.)

    Jag läste dock att man ska lägga på ett år eftersom dom räknar ålder från när man blev till och avrundar till 1 år vid födseln...

  • lilagrodautanben
    Anonym (.) skrev 2019-02-05 20:08:37 följande:

    Jag läste dock att man ska lägga på ett år eftersom dom räknar ålder från när man blev till och avrundar till 1 år vid födseln...


    Ah precis! Det vet jag men glömde skriva :/
  • Linda2barnsmamma
    lilagrodautanben skrev 2019-02-05 20:16:40 följande:

    Ah precis! Det vet jag men glömde skriva :/


    Ja visTe inte att man skulle plussa på 1 år.. Haha för Om ja plussar på 1 år så har alla stämt
  • lilagrodautanben
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-05 21:20:45 följande:

    Ja visTe inte att man skulle plussa på 1 år.. Haha för Om ja plussar på 1 år så har alla stämt


    Jo dom har tydligen nyår ett år före oss men jag glömde såklart nämna det i röstningen :/
  • Linda2barnsmamma
    lilagrodautanben skrev 2019-02-05 22:21:05 följande:

    Jo dom har tydligen nyår ett år före oss men jag glömde såklart nämna det i röstningen :/


    Jaha haha. Ja va nästan lite besviken på att ingen av mina stämde. Men nu är ja nästan lite fascinerad att alla stämt. Så nr 4 jag är gravid med nu ska bli en pojke står det. Ska kolla kön om 9 veckor i v 32. Så ska bli intressant o se då
  • Anonym (Hm)

    Stämmer på mig. Man tar den månad då befruktningen skedde då eller? Om jag pussar på ett år stämmer det inte.

  • lilagrodautanben
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-06 11:23:58 följande:

    Stämmer på mig. Man tar den månad då befruktningen skedde då eller? Om jag pussar på ett år stämmer det inte.


    Okej ja precis, blev du gravid i februari och är 28 år gammal så tar du februari men går till 29 års kolumn :)
Svar på tråden Stämde kinesiska kalendern på era barn?