• Hummel­vik
    Äldre 6 Feb 14:50
    7111 visningar
    81 svar
    81
    7111

    Åldersskillnad man/kvinna

    Åldern har ingen betydelse sägs det!? Jag är 46 och vill träffa kvinna mellan 25-30 jag har allt men saknar någon att dela livet med. Är det för stor åldersskillnad

  • Svar på tråden Åldersskillnad man/kvinna
  • Äldre 6 Feb 15:00
    #1
    Hummelvik skrev 2019-02-06 14:50:13 följande:

    Åldern har ingen betydelse sägs det!? Jag är 46 och vill träffa kvinna mellan 25-30 jag har allt men saknar någon att dela livet med. Är det för stor åldersskillnad


    Jag är 33, (vet att det står 34 i presentationen, men har inte lyckats ändra det), och gift med en man som är 50. Träffades när jag var 23 och han 40. Vi har haft ett jättebra förhållande tidigare. Våra problem nu beror inte på åldersskillnaden utan på hans bristande lust. Det kanske kan vara åldern men verkar ju oavsett inte vara ett problem i ditt fall. Så kör på.
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 6 Feb 15:00
    #2
    Hummelvik skrev 2019-02-06 14:50:13 följande:

    Åldern har ingen betydelse sägs det!? Jag är 46 och vill träffa kvinna mellan 25-30 jag har allt men saknar någon att dela livet med. Är det för stor åldersskillnad


    Ja, det är för stor åldersskillnad, majoriteten av svenska 25-åringar vill inte vara ihop med nån som är mer än 20 år äldre än dem.

    Då har du troligtvis större chans bland thailändskor och andra utländska kvinnor som kanske vill ha en man i din ålder som har pengar som de kan gifta sig med och få komma till Sverige.
  • Äldre 6 Feb 15:18
    #3
    +1

    "Åldern har ingen betydelse, sägs det" inleder du din ts med fast åldern HAR ju betydelse. Annars skulle du ju kunna tänka dig att träffa någon mellan 15 år och 95. Det vill du inte, du vill ha någon mellan 25-30 år och verkar tycka att åldern är otroligt viktig.

    Ja, självklart påverkar en åldersklass på 20 år. Ni befinner er på olika plats i livet, och det tär på ett förhållande. Ni har olika erfarenheter, har olika mål och maktbalansen i förhållandet bli ojämn.

    Och jag hade inte velat bli vald bara för jag är 25, jag hade velat bli vald för MIG.

  • Anonym (A)
    Äldre 6 Feb 15:20
    #4

    Lite för stor åldersskillnad tycker jag.

  • Anonym (Ovanl­igt?)
    Äldre 7 Feb 08:26
    #5

    Är det ovanligt att kvinnor (30-46) tänder på yngre män (20-25)

  • Anonym (Hähä)
    Äldre 7 Feb 08:33
    #6
  • Äldre 7 Feb 08:36
    #7

    Bara du och den du vill bli tillsammans kan avgöra om det är för stor ålderskillnad! T ex 20 år kan vara för stor ålderskillnad om ni är olika personligheter, har olika mognadsnivå. Men är ni lika på det området så spelar åldern inte lika mycket roll. Det viktiga är att man känner attraktion från båda, vill ungefär samma saker i livet, har kvaliteter personlighetsmässigt sommman söker!

    Visst, det är en utmaning att ha en sån stor ålderskillnad i en relation men det viktiga är vad ni själva tycker! Vad andra tycker är inte relevant! Vi lever i en kultur och samhälle som har en viss typ av preferens när det gäller ålder och annat som definierar en relation. Kärlek är kärlek och finns ingen åldersgräns för den!

  • Anonym (12 år)
    Äldre 7 Feb 09:12
    #8

    Det är 12 år mellan mig och min man men hade kunnat vara 0 eller 20, det gör verkligen ingen skillnad.

    Den enda nackdelen, som i och för sig är ganska stor, är ju att han blir gammal före mig. Men åldern påverkar inte i förhållandet sådär på daglig basis. Vi är väldigt lika och vill samma saker och är samspelta och jämställda på alla plan.

  • Anonym (Ovanl­igt?)
    Äldre 7 Feb 09:14
    #9
    Anonym (12 år) skrev 2019-02-07 09:12:49 följande:

    Det är 12 år mellan mig och min man men hade kunnat vara 0 eller 20, det gör verkligen ingen skillnad.


    Tror du det finns kvinnor som träffar yngre?
  • Äldre 7 Feb 09:49
    #10

    Jag söker äldre kvinna typ 50-60.Jag är 36

Svar på tråden Åldersskillnad man/kvinna