• Unicorn123

    Min sambo ljuger om sitt knarkande

    Hej!

    Jag har länge vetat om att min sambo tar amfetaminliknande tabletter (går att få på recept) vid enskata festtillfällen för att få en extra kick, vilket jag försökt intala mig inte är någon big deal.

    Dock har jag även hittat kokain vid två tillfällen i hans tillhörigheter. Jag har konfronterat honom och han har sagt att han lovar att aldrig mer ta kokain, att det skett väldigt sällan men att han kan skita i det helt för min skull då jag är emot droger. Jag har tagit upp detta flera ggr då det gnager i mitt huvud och jag ständigt är orolig när han är ute och festar osv med sina vänner. Vilket gör honom irriterad då han tycker jag är tjatig. Jag har även fått veta att han tagit kokain vid två tillfällen efter att han lovat mig detta, vilket gör att jag har väldigt svårt att lita på honom. 

    Detta finns ständigt i mina tankar då han är en social person som är ute en del med vänner (som jag vet också tar detta ibland) och jag velar fram och tillbaka mellan om det "inte är så farligt" då det sker sällan enligt honom och inte går ut över vårt liv. Eller om jag bara borde lämna honom!?

    Vi tjafsar också en del då hans temperament kan vara hetsigt och har väldigt kort stubin, viket jag oroar mig för i framtiden om hur det skulle gå ihop om barn skulle komma in i bilden.

    Vi har vart tillsammans i 3 år, har boende tillsammans och förutom detta en bra relation. Hur ska jag ställa mig inför detta?

  • Svar på tråden Min sambo ljuger om sitt knarkande
  • Anonym (anonym)

    Lyd ett gott råd och lämna denne man, och skaffa absolut inte barn med nån som knarkar.

  • Mackan1978

    Hans korta stubin beror sannolikt på att han använder droger. Jag tycker att du ska ha noll tolerans mot sådant och visa att du menar det du säger. Kick him out.

  • Unicorn123
    Mackan1978 skrev 2019-02-06 20:09:18 följande:

    Hans korta stubin beror sannolikt på att han använder droger. Jag tycker att du ska ha noll tolerans mot sådant och visa att du menar det du säger. Kick him out.


    Grejen är att han alltid haft det vilket även hans föräldrar nämnt. Han är så bra på att snacka för sig så tar jag upp detta kommer det säkert vara mitt fel för att jag snokat bland hans grejer. Vill bara att detta ska sluta, jag tycker ju om honom annars..... men vet inte om jag kommer kunna lita på honom igen.
  • Haskel

    Märkligt att han ljuger...missbrukare är ju annars kända för att vara ärliga...

  • hellothere87

    Kort stubin... knarkar... och du är tillsammans med honom därför att...? Har du ingen som helst respekt för dig själv?

  • Anonym (mmm)
    Unicorn123 skrev 2019-02-07 12:02:41 följande:
    Grejen är att han alltid haft det vilket även hans föräldrar nämnt. Han är så bra på att snacka för sig så tar jag upp detta kommer det säkert vara mitt fel för att jag snokat bland hans grejer. Vill bara att detta ska sluta, jag tycker ju om honom annars..... men vet inte om jag kommer kunna lita på honom igen.
    Men säg inte det då. Säg bara att du inte vill me. Man kan faktisk göra slut för andra saker 
  • Anonym (A)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-06 20:02:55 följande:
    Lyd ett gott råd och lämna denne man, och skaffa absolut inte barn med nån som knarkar.
    Håller med, lämna honom.
  • Mrs Moneybags

    Som du kanske har hört någon gång ligger det i sakens natur att knarkare ljuger.

    Mitt råd är att bryta med den här killen innan det är försent.

  • Unicorn123

    Saken är att jag inte kan se honom som någon "knarkare". Han gör det endast i festsammanhang och har ett annars ordnat liv med bra jobb, ekonomi osv. Han skulle aldrig ta detta en vardag eller liknande vilket han varit tydlig med och jag verkligen inte tror att han skulle. 

    När jag konfronterar honom så blir han chockad av vilka låga tankar jag har om honom, och tycker jag överdriver för att han inte själv någonsin skulle anse sig vara en "knarkare" då han är mån om att aldrig låta det ta över något i hans liv...

    Han är superomtyckt på jobbet, bland vänner och i min familj vilket gör mer jobbigt. Ibland försöker jag intala mig att det inte är så farligt, alla har sina dåliga sidor och gör dumma saker nån gång.. men samtidigt vet jag att tilliten är borta och att hans temperament kommer fortsätta störa mig. 

    Förutom knarket och hans korta stubin så mår jag bra med honom och är rädd att jag sumpar något bra som jag kommer ångra om jag bestämmer mig för att lämna.. 

Svar på tråden Min sambo ljuger om sitt knarkande