• Äldre 6 Feb 20:01
    677 visningar
    8 svar
    8
    677

    Blödning i v 6+0

    Jag behöver bara få höra era erfarenheter, för att veta vad jag ska tro.. jag plussade 28/1, och fick tydligt positivt. Chockad eftersom jag fick vad jag trodde var mens som vanligt typ 10 dagar innan det. Tre dagar senare fick jag klarröda blödningar, som en mindre mens. Dom avtog och var enbart nån fläck under fredag. Lördag bara lite rosa på papperet. Ringde såklart gyn, som sa att jag skulle höra av mig efter helgen om jag inte blödit klumpar (vilket jag fortfarande inte gjort). Har heller inte haft ont. Det enda de säger är att det troligtvis är ett missfall men att jag får vänta och se. Ta ett nytt gravtest om 3 veckor. Håller typ på att gå under av oro. Någon med liknande erfarenheter? Missfall eller inte osv?

  • Svar på tråden Blödning i v 6+0
  • Anonym (Hejho­pp)
    Äldre 7 Feb 07:45
    #1

    Det finns de som blöder som mens under graviditet och inget har hänt, det där är så olika så det är jätte svårt att svara på egentligen..

    Jag blödde i vecka 6, dock ytterst lite och det gick dagen efter över till ljusrosa flytningar. Fick tid till gyn och gjorde ett vul efter 3 dagar och då var mina flytningar som vanligt igen och man såg ett tickande hjärta. Ska på UL i morgon för att se så att allt fortfarande är bra! 

    När jag var gravid i somras hade jag ljusrosa flytningar som började i vecka 9, bokade privat ul i vecka 11 och då visade det sig att hjärtat inte slog. Så mina erfarenheter av ljusrosa flytningar är inte bra..

    Ring och boka en tid om du är orolig! Håller tummarna för dig 

  • Anonym (Flisa­n)
    Äldre 7 Feb 08:45
    #2

    Jag började blöda i v.5 sist, blödde ca 3-4 dagar. Förstod nästan att det var missfall på g, tror fem sex dagar senare började det komma klumpar. Så det var missfall. Men det behöver ej betyda det i ditt fall. : )

    Så länge inga klumpar finns, dinns ju hoppet!

    Kan vara andra orsaker till blödning som är helt ofarliga.

    Lycka till : )

  • Äldre 7 Feb 15:08
    #3

    Det finns de som blöder som mens under graviditet och inget har hänt, det där är så olika så det är jätte svårt att svara på egentligen..

    Jag blödde i vecka 6, dock ytterst lite och det gick dagen efter över till ljusrosa flytningar. Fick tid till gyn och gjorde ett vul efter 3 dagar och då var mina flytningar som vanligt igen och man såg ett tickande hjärta. Ska på UL i morgon för att se så att allt fortfarande är bra! 

    När jag var gravid i somras hade jag ljusrosa flytningar som började i vecka 9, bokade privat ul i vecka 11 och då visade det sig att hjärtat inte slog. Så mina erfarenheter av ljusrosa flytningar är inte bra..

    Ring och boka en tid om du är orolig! Håller tummarna för dig

    Ja.... Det var ju just det att jag frågade om de kunde göra något alternativt ett vul. Kvinnan på kk sa att de ändå inte gör något och att allt jag kan göra är att vänta. Har tid för inskrivning hos bm nästa vecka. Känns ju jobbigt om det nu inte ens är något kvar :(

  • Äldre 8 Feb 12:58
    #4

    Hejsan! I söndes skulle min mens kommit, men kom lite rosa flytning på pappret. I måndes va de lite mer men ändå inte som vanligt och riktigt ont i svanken som jag aldrig brukar ha och molnig känsla i magen, tisdag va där inget och inte onsdes heller men kom en blödning igår. Vet inte ska man göra ett graviditetstest eller är det förtidigt ?

  • Anonym (Hejho­pp)
    Äldre 8 Feb 14:35
    #5
    matemlan skrev 2019-02-07 15:08:12 följande:

    Det finns de som blöder som mens under graviditet och inget har hänt, det där är så olika så det är jätte svårt att svara på egentligen..

    Jag blödde i vecka 6, dock ytterst lite och det gick dagen efter över till ljusrosa flytningar. Fick tid till gyn och gjorde ett vul efter 3 dagar och då var mina flytningar som vanligt igen och man såg ett tickande hjärta. Ska på UL i morgon för att se så att allt fortfarande är bra! 

    När jag var gravid i somras hade jag ljusrosa flytningar som började i vecka 9, bokade privat ul i vecka 11 och då visade det sig att hjärtat inte slog. Så mina erfarenheter av ljusrosa flytningar är inte bra..

    Ring och boka en tid om du är orolig! Håller tummarna för dig

    Ja.... Det var ju just det att jag frågade om de kunde göra något alternativt ett vul. Kvinnan på kk sa att de ändå inte gör något och att allt jag kan göra är att vänta. Har tid för inskrivning hos bm nästa vecka. Känns ju jobbigt om det nu inte ens är något kvar :(


    När jag ville ha ett vul så ringde jag gynakuten och fick en tid, det var inget tjafs utan jag förklarade att jag trodde att bebis hade dött och det har redan hänt en gång och då vill jag veta det direkt. Så det borde inte vara några problem för dig att få till ett vul! Ligg på, man ska inte behöva gå till bm om där ändå kanske inte finns något.. Rynkar på näsan
  • Anonym (Hejho­pp)
    Äldre 8 Feb 14:38
    #6
    Madeleine1987 skrev 2019-02-08 12:58:44 följande:

    Hejsan! I söndes skulle min mens kommit, men kom lite rosa flytning på pappret. I måndes va de lite mer men ändå inte som vanligt och riktigt ont i svanken som jag aldrig brukar ha och molnig känsla i magen, tisdag va där inget och inte onsdes heller men kom en blödning igår. Vet inte ska man göra ett graviditetstest eller är det förtidigt ?


    Hej! Om din mens skulle ha kommit i söndags så kan du absolut ta ett graviditetstest. Man kan ta det oftast 6 dagar innan mensen också men kvinnors kroppar är så olika att det inte alltid syns tidigt.
  • Thu 13 Jun 2019 23:54
    #7

    Jag fick ett missfall där i februari. Fick gå till mitt besök hos bm som blev riktigt arg och skickade remiss till gynjouren.. som jag då inte ens fick träffa utan fick en tid två veckor senare för att ta blodprov. Den tiden var alltså 4! veckor efter förmodar missfall.. Jag blev så besviken på kk att jag bokade tid hos privat gyn bara för att få det konstaterat. Att inte veta och ångesten det medförde var fruktansvärt. Att sen bli bemött så nonchalant/förminskande på kk gjorde det jättejobbigt! Mensen efter missfallet blödde jag i 14 dagar och det blev samma svar igen då.

  • Wed 19 Jun 2019 11:11
    #8
    matemlan skrev 2019-06-13 23:54:58 följande:

    Jag fick ett missfall där i februari. Fick gå till mitt besök hos bm som blev riktigt arg och skickade remiss till gynjouren.. som jag då inte ens fick träffa utan fick en tid två veckor senare för att ta blodprov. Den tiden var alltså 4! veckor efter förmodar missfall.. Jag blev så besviken på kk att jag bokade tid hos privat gyn bara för att få det konstaterat. Att inte veta och ångesten det medförde var fruktansvärt. Att sen bli bemött så nonchalant/förminskande på kk gjorde det jättejobbigt! Mensen efter missfallet blödde jag i 14 dagar och det blev samma svar igen då.


    Känner med dig! Fick nästan samma bemötande första gången (nästan sämre - fick svar på mejl med typ "om du är fortfarande gravid om typ 2 veckor, återkom till oss för en ny tidsbokning"Rynkar på näsan
    Nästa gång gick jag till en privat barnmorska som var jättebra (då fick jag min dotter). Försöker nu få till ett syskon till dottern - blev gravid, men fick blödning 2-3 dagar innan bokad tid hos min BM. Hon skickade mig på TUL, samt en läkare sedan kollat att allt har kommit ut. Och min BM ringde upp mig nån dag senare, beklagade missfallet och uppmuntrade att försöka på nytt (det var i ofs redan bestämt) - men själva bemötande är helt annorlunda från "vanliga" MVC.
    Lycka till i närmaste framtid för dig!
Svar på tråden Blödning i v 6+0