Inlägg från: Jagärinte123 |Visa alla inlägg
  • Jagärinte123

    Var det övergrepp?

    Hej!

    Jag är en tjej som helt har brutit med mitt gamla liv för omkring tio år sedan. Det var ett liv med alkohol, droger och killar som inte var bra för mig. När jag drack blev jag alltid fullast av alla och var helt omdömeslös.

    Idag dricker jag aldrig någonsin, har en väldigt liten umgängeskrets och arbetar heltid. Dessvärre är jag psykiskt sjuk med två diagnoser.

    Jag har börjat tänka en del på den där tiden nu. Undrar om det kan ha skapar min psykiska ohälsa.

    Jag var sjutton år när jag träffade en åtta år äldre man på fyllan som jag följde med hem. Han köpte ut alkohol till mig och vi inledde ett sexuellt förhållande. Men har var noga med att poängtera att vi inte var ett par (vilket jag inte ville, egentligen äcklades jag faktiskt av honom och vet inte varför jag fortsatte träffa honom). Han sa att jag inte kunde gå med honom på fest för det skulle vara ?porrigt? att ta med en yngre tjej.

    Jag minns en gång när vi hade sex och det inte kändes bra för mig, vet inte om det gjorde ont eller om jag bara inte kände för det längre (tror det senare) och jag sa att jag inte ville mer. Han fortsatte och sa ?låt mig bara göra klart?. Jag vet inte vad jag svarade på det, tror inte att jag sa någonting. Var detta ett övergrepp? Det kändes inte så på något sätt, jag var mest äcklad över mig själv, att jag var med honom.

    Senare fick jag en pojkvän i min egen ålder. Jag fortsatte dricka på som vanligt, flera dagar i veckan. Han rökte hasch varje dag och det började jag också att göra. Vi provade även andra droger. En kväll hade jag varit pinsam på fyllan tyckte min pojkvän. Han var arg, men ville samtidigt att jag skulle ge honom oralsex. Jag ville inte och då skrek han på mig att ?dra? från hans rum så att han kunde ?runka ifred?. Jag gick ut och var ledsen, tror att jag grät. Sedan bestämde jag mig för att gå in och göra det, mot min vilja. Två gånger.

    En annan luddig händelse är från en festival (kanske ett år innan jag träffade pojkvännen) då jag skulle ha sex med en kille jag just träffat. Plötsligt sticker en annan kille in huvudet i tältet och säger ?Jag är så kåt, ?namn? får jag vara med?? Han frågade alltså den andra killen och inte mig. Vad som hände sedan är väldigt diffust. Ibland minns jag det som att han var i mig och ibland inte. Jag var så full och bara låg där. Killen blev sedan utkörd av den första killen och i vissa minnen sa han ?jag kan inte se det här, hon vill ju inte? och i andra säger han något i stil med ?ska jag bara ligga här och titta på??. När jag kom hem från den här festivalen tyckte min mamma att jag betedde mig konstigt, vet inte riktigt på vilket sätt, men hon undrade om någonting hade hänt.

    Idag var det flera är sedan jag hade sex sist och jag är ganska rädd för att dejta. Många tycker nog att jag är lite tråkig då jag tittar på film istället för att festa på helgerna. Jag känner mig ensam, har glidit ifrån många vänner och jag kämpar med min psykiska ohälsa. Jag är som en motsats till den galna tjej jag en gång var.

    Jag vet inte varför jag skriver allt det här, vad jag förväntar mig för svar, men jag vågar inte prata med någon i min umgängeskrets. En av mina diagnoser är bipolär och när jag varit på väg in i en psykos är det sådana här saker som snurrar runt extra mycket i huvudet, minnen från min ungdomstid och vad som egentligen hände.

    Är det någon som varit med om liknande eller känner som jag?

Svar på tråden Var det övergrepp?