• Annahanna91

    Vad skulle ni göra??

    Behöver verkligen hjälp angående arv!!

    Min farmor gick bort för ett tag sen och hon försökte skriva av pappas arvslott så fick ett brev hemskickat där hon sa att pappa ska ge pengarna till mig då de inte haft kontakt på flera år & pappa ansåg inte farmor var hans mamma. Min pappa överklagade det och vann då han enligt lag har rätt till arvslotten och ville inte lyssna på farmors önskan.

    Jag jobbar inte och har inte gjort på ett bra tag då jag lider av PTSD. Pappa sa först att han ska dela pengarna med mig för att sedan ändra sig till att jag skulle få lite av dom & sen efter har han nämnt att om jag behöver så får jag ta ut från pengarna och betala tillbaka han när jag får mitt arv.

    Han har sedan blivit helt tyst om det.. han har fått pengarna men inte gett mig något och vill heller inte låna ut trots att han vet hur dålig min ekonomi är nu. Jag har inte kläder som passar mig och av de jag har så är de mesta gammalt. Hade verkligen behövt pengar till att kunna köpa de jag behöver & ha råd med en del räkningar.

    Vad hade ni gjort i min situation? Jag blir så ledsen då han sa till mig att först dela sen ändrade till att iallafall ge mig något & möjlighet att ta ut och vet hur dålig min ekonomi är samt att han går emot min farmors sista önskan. Jag har tjatat på han i flera år att han snälla ska ta upp kontakt med honom då min farmor så gärna vill och är ledsen men han har vägrat...

    Hur kan jag ta upp detta med min pappa utan att låta girig? Har väntat att han själv ska säga något d men inte ett ord även om han frågat hur jag mår & har de med pengar och jag varit ärlig.

    Handlar absolut inte om någon girighet men jag kämpar för att få råd med allt och få vardagen att gå runt (mat, hyra, räkningar) samtidigt som jag lider av min PTSD och ångest medan han tjänar bra och fått detta arv han tagit emot mot min farmors vilja att jag skulle få det.

  • Svar på tråden Vad skulle ni göra??
Svar på tråden Vad skulle ni göra??