• Stephanie08

    Hackad paypal?

    Hej, igårkväll fick jag ett mail med orderbekräftelse på en vara jag inte beställt, via PayPal. Loggar in i både paypal och bank och ser att ett köp lagts i mitt namn samt att pengar dragits från mitt konto (har kopplat kortet till paypal).

    Får panik och kopplar direkt bort kortet från paypal, byter lösenord, för över alla mina pengar till ett annat konto, spärrar kortet, polisanmäler samt går igenom alla konton jag kan komma på och byter lösen även där (mail, tradera, Facebook...).

    Efter samtal med paypal verkar det som att någon klurat ut mitt lösenord (vilket inte förvånar mig egentligen). De har alltså inte fått tag i kortuppgifter utan "endast" paypal-kontot.

    Min oro är nu egentligen inte främst pengarna, utan snarare att bli utsatt igen. Finns någon risk att någon börjar beställa saker i mitt namn även om de inte längre har mina kortuppgifter eller inlogg?

    Det känns personligt när man blir drabbad även om det rimligtvis bara är slumpmässigt.

    Har någon liknande erfarenheter och hur gick det?

  • Svar på tråden Hackad paypal?
  • Anonym (Dani)

    Det ända problemet med pay-pal jag råkat ur för är att pay-pal själva stulit mina pengar. Jag överför så lite som möjligt dit när jag behöver betala något och vet att pengarna är borta så fort man överfört dem på ett eller annat sätt.

Svar på tråden Hackad paypal?