• Anonym (A)
    Äldre 7 Feb 11:48
    1474 visningar
    12 svar
    12
    1474

    Tips ang tygblöjor!

    Vi har imse vimse one size till vår nu 3 månaders och är väldigt nöjda! Vi använder tygblöjor på ?halvtid?, dvs har ett startpaket med två byxor och 8 inlägg (8 stora och 8 små som lan kombineras) för att utvärdera hur vi upplever det. Nu pratar vi iaf om att köpa in fler, då vi tyckte om det och gärna vill ha dem på ?heltid?.

    Vi använder engångsblöjor när vi är iväg och under natten (bara just nu tills hon är stor nog att kunna ha dubbla inlägg i blöjan). Det som är bra med one size är att vi inte behöver köpa olika storlekar, utan det är bara att knäppa om storleken allt eftersom hon växer :)

    Vi köpte startpaketet på graviditetskollen, där var det billigast (1000kr). När det gäller kardborrarna så finns det flikar för att vika in dem, vi har inte märkt att det skulle fastna någonstans...

    Supernöjda! :)

  • Anonym (A)
    Äldre 7 Feb 13:24
    #4
    LittleSunshine84 skrev 2019-02-07 12:28:44 följande:

    Tack för svar! Är det AI2 ni har då? Så man kan knäppa loss inläggen och tvätta endast dom och inte skalet om man skulle vilja? Eller vad kallas blöjan? Tycker att AIO verkar smidigt i det avseendet att hela blöjan tvättas som en del. Jag är jätte peppad och nyfiken medans sambon är lite avig. Men precis som du säger så kanske det går att kombinera!

    Länka gärna till det du köpte, men ska gå in och kika :)


    Blöjan heter bara onesize vad jag vet :) Det är med inlägg som kan knäppas av och slängas i tvätten för sig själv. Väldigt smidigt! Ibland behöver man tvätta byxan innan man använt 4 inlägg (rekommenderas att en byxa används för max 4 inlägg innan byxan måste tvättas).

    Det är detta paket:

    www.graviditetskollen.nu/produkter/produkter-for-baby-och-barn/badrum/blojor-vatservetter/startbox-one-size-bloja-imse-vimse
  • Anonym (A)
    Äldre 7 Feb 13:30
    #5
    LittleSunshine84 skrev 2019-02-07 13:24:16 följande:

    Måste vara imsevimse onesize du menar? Peppad jag blev nu! :) behöver man blöjpåse under tiden?

    Vet du om det finns ngt motsvarande märke på marknaden?


    Vi har köpt en sån blöjpåse också, ja. Det gör tvättningen väldigt smidig, bara att vända påsen ut och in i tvättmaskinen med alla blöjor och in med påsen innan maskinen sätts igång.

    Det var min man som tog hand om ?studien? kring olika sorters blöjor och vart man hittar dem billigast (han älskar sådant), så jag vet faktiskt inte om det finns motsvarande märken.

    Angående att kombinera, så går det superbra! Min man var drivande i att ha tygblöjor och det är han som använder dem mest när han hanterar blöjbyten. Jag har varit mer skeptisk, men har insett att det är väldigt smidigt och använder dem mer och mer. Men skönt att ha engångs hemma också. :) vi hade engångs tills dess att hon var stor nog för tygblöjan (tror det var 4 kg).
  • Anonym (A)
    Äldre 7 Feb 14:02
    #7
    LittleSunshine84 skrev 2019-02-07 13:34:29 följande:

    Tack för all info! Roligt att din man gjort infon kring vilka blöjor ni ska ha. Här är det oftast jag som bestämmer och sambon är med på att jag har koll. Jag tror att han kommer att uppskatta blöjorna i slutändan!

    Känns tygblöjorna mer klumpiga på barnet än engångs?


    Ja, det tycker jag att se känns. Vissa bodys är för små med tygblöjan, men bra med engångs. Men det kanske blir bättre när hon blir större? Hon är ju fortfarande så liten att vi har blöjan på minsta storleken :)
Svar på tråden Tips ang tygblöjor!