• Anonym (DarkS­ide)
    Äldre 7 Feb 13:06
    205 visningar
    1 svar
    1
    205

    Har du en mörk hemlighet som du inte berättar för någon?

    Även solen har sina fläckar, som det heter.

    Har du något du gärna vill dölja för andra, ett trauma som hänt i ditt förflutna, något du har väldiga komplex för eller tycker är pinsamt, något du gjort som du skäms för eller ångrar bittert. Något som du endast berättat för en mycket nära vän eller anhörig, eller kanske inte för någon alls.

    Själv mobbade jag en person nästan hela grundskolan, mest psykisk mobbning men ändå grym sådan, så pass att denne fått allvarliga psykiska problem i vuxen ålder. Denne person bor numer på ett boende för lindrigare psykiskt sjuka/ instabila/ missbrukare, ett s.k. utslussningsboende där personen har bott i 16 år. Hen kanske aldrig blir bra igen och det här är något som jagar mig på både dagar och nätter.På nätterna har jag ofta mardrömmar om att jag kommer straffas för det jag gjort den här personen, och att straffet kommer vara att jag kommer plågas mycket grymt på olika sätt. Jag har på senare tid börjat dricka mycket alkohol för att fly från mitt samvete, det hjälper såklart för stunden, men när jag vaknar upp efter fyllan så känns det sju resor värre.

    Personen som jag mobbade har endast stöd av sin gamla mor, och hon hatar mig över allt annat och jag har tillochmed blivit hotad med att hon ska skicka MC-folk på mig, då hon, som hon sagt, har kontakter i "den undre världen". Jag lever numer på skyddad adress då paranoian och rädslan jagar mig. Jag ser mig alltid en extra gång över axeln när jag är ute på stan.

    Så ser min verklighet ut.

    Tänkte att vi i denna tråden anonymt kunde lätta våra hjärtan och berätta vad som tynger oss. Det brukar ju kännas lite lättare när man har fått prata /skriva av sig.

  • Svar på tråden Har du en mörk hemlighet som du inte berättar för någon?
  • Anonym (DarkS­ide) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 15:41
    #1

    Bump.

Svar på tråden Har du en mörk hemlighet som du inte berättar för någon?