• Anonym (Vem har rätt?)

    Mamma är sur på mig efter skönhetsingrepp

    Min mamma tjatade på mig i många år att jag måste operera min potatisnäsa. Jag har en väldigt ful stor näsa men jag tycker att resten av ansiktet är ganska fult med så att förändra näsan gör inte så stor skillnad.

    Min mamma erbjöd sig att betala för att näsan skulle göras om, jag tog emot pengarna fast skaffade större bröst istället. Mamma är jättearg på mig, tycker att jag ser vulgär och slampig ut och pengarna var till min potatisnäsa inte till brösten. Men jag vet att näsan är ful men det stör inte mig så mycket men jag ville ha större bröst. jag har inte komplex för min näsa det är hennes problem. Så jag tänkte att hon kanske skulle lära sig en läxa elller så. Jag älskar mina nya bröst men mamma är jättearg och tycker att jag måste spara ihop och fixa näsan som jag lovade. Jag sparar hellre till något annat än näsan, en buffert slippa ta så mycket CSN lån om jag läser eller så men mamma är jättearg.

    Vem har rätt?

  • Svar på tråden Mamma är sur på mig efter skönhetsingrepp
  • Anonym (Vem har rätt?)
    Långbenopluto skrev 2019-02-07 17:28:52 följande:

    Din mamma har rätt, du fick lånet till en sak och du gjorde nåt annat.


    Jag fick pengarna för att hon stör sig på min näsa. Jag stör mig inte så mycket på min näsa...det är ju ändå min näsa och inte hennes? Jag skulle ju inte göra så om hon gav mig pengar till något annat, att jag hade skönhetsopererat mig för dem då. Så jag fixade det jag själv ville förändra istället för vad hon ville...är det så fel?  
  • Anonym (Båd)

    Din mamma har fel i att försöka tvinga på dig en skönhetsoperation du inte vill. Hon gör även fel som mamma när hon uppenbarligen trycker ner dig och anmärker på ditt utseende. Du har fel som tog hennes pengar. Det är stöld. Hon gör moraliskt fel (antar att du är vuxen annars brister hon i sitt föräldraskap vilket är fel enligt föräldrabalken) du gör fel enligt lagen.

  • Anonym (Freee)

    Är ju alltid snyggare med naturliga bröst, oavsett storlek eller fasthet. Plastbröst kan man vara utan.

  • Aliona

    Din mamma har självklart rätt. Du fick pengarna till att operera näsan men använde dem till annat. Det är inte ok. Ville du inte operera näsan så skulle du helt enkelt inte ha tagit emot dem. Nu får du betala tillbaka.

    Sen tycker jag att det är fruktansvärt att en mamma tjatar om skönhetsoperation, men det är en annan fråga.

  • Anonym (Vem har rätt?)
    Anonym (Båd) skrev 2019-02-07 17:43:10 följande:

    Din mamma har fel i att försöka tvinga på dig en skönhetsoperation du inte vill. Hon gör även fel som mamma när hon uppenbarligen trycker ner dig och anmärker på ditt utseende. Du har fel som tog hennes pengar. Det är stöld. Hon gör moraliskt fel (antar att du är vuxen annars brister hon i sitt föräldraskap vilket är fel enligt föräldrabalken) du gör fel enligt lagen.


    Jag stal inte hennes pengar. Hon gav mig pengar för att operera näsan. Något jag aldrig ens bett om utan som hon tjatade på mig tills jag gav med mig för.
  • Anonym (A)
    Anonym (Vem har rätt?) skrev 2019-02-07 18:02:03 följande:
    Jag stal inte hennes pengar. Hon gav mig pengar för att operera näsan. Något jag aldrig ens bett om utan som hon tjatade på mig tills jag gav med mig för.
    Precis, pengarna var till för att operera näsan. Du borde ha gett tillbaka dem när du inte hade tänkt använda dem för det ändamålet.
  • Anonym (Båd)

    Nu är jag inte jurist eller polis, men tror ändå det är stöld. Möjligtvis bedrägeri. Du tar emot pengar som är nyckelmärkta för något specifikt. Tänk om du ska sälja en tavla. Du får pengar av köparen, kan du då skicka ett par skor istället?

  • Anonym (.)

    Självklart har du gjort fel och din mamma har all rätt att vara arg. Vilket manipulativt och lögnaktigt och falskt beteende, usch!

Svar på tråden Mamma är sur på mig efter skönhetsingrepp