• Anonym (T)
    Äldre 7 Feb 19:10
    2189 visningar
    21 svar
    21
    2189

    600mg tramadol

    Har idag tagit 600mg tramadol utspritt över dagen då jag mått så himla dåligt. Tog första vid halv 10 imorse och sen utspritt under dagen.

    Har i några dagar tagit 3-400 mg/dagen och innan 200mg i några veckor.

    Mår inte dåligt men börjar bli nojig för om de kan va farligt? Ni behöver inte säga att de är dumt för de vet jag redan och jag kommer aldrig ta så mycket igen men idag mådde jag så dåligt att jag inte tänkte mig för.

  • Svar på tråden 600mg tramadol
  • Anonym (Jo)
    Äldre 7 Feb 19:30
    #1

    Mitt ex missbrukade tramadol. Slutade med kramper som höll på att kosta honom livet. Han slog dessutom sönder hela ansiktet för han ramlade ihop precis brevid ett fönster som hade en fönsterbräda gjord av marmor. 5 min innan körde han på motorvägen i 100km/h.

    Gör dig en tjänst och ta hjälp att sluta.

  • Anonym (T) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 19:36
    #2
    Anonym (Jo) skrev 2019-02-07 19:30:06 följande:

    Mitt ex missbrukade tramadol. Slutade med kramper som höll på att kosta honom livet. Han slog dessutom sönder hela ansiktet för han ramlade ihop precis brevid ett fönster som hade en fönsterbräda gjord av marmor. 5 min innan körde han på motorvägen i 100km/h.

    Gör dig en tjänst och ta hjälp att sluta.


    Ja jag kommer sluta men behöver hjälp med min fråga :/ Vet att de var väldigt dumt men tog utan att tänka efter då jag mådde så dåligt.. Är lite orolig då jag är ensam hemma & har inte vänner eller familj här. Mår inte dåligt dock men känner ju av tabletterna.
  • Anonym (Suck)
    Äldre 7 Feb 19:40
    #3

    Sitt inte på familjeliv o rådgör här när det kommer livshotande situation. Ta och ring giftinformationscentralen istället.

  • Anonym (T) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 19:42
    #4
    Anonym (Suck) skrev 2019-02-07 19:40:09 följande:

    Sitt inte på familjeliv o rådgör här när det kommer livshotande situation. Ta och ring giftinformationscentralen istället.


    Har självklart ringt dom. De sa att de borde va lugnt och hon bedömde att de inte var en farlig dos och att jag inte skulle få kramp då de tagits utspritt under dagen men ville ändå fråga här också.
  • Äldre 7 Feb 20:03
    #5

    Du kan ligga på 400 mg/dygn ordinerat, så no worries. Men som sagt, dålig idé.

  • Anonym (Låter­)
    Äldre 7 Feb 20:08
    #6

    Låter som min syster, som sitter hemma och knaprar det. Sedan beskyller hon andra för det..

  • Anonym (T) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 20:11
    #7
    Anonym (Låter) skrev 2019-02-07 20:08:55 följande:

    Låter som min syster, som sitter hemma och knaprar det. Sedan beskyller hon andra för det..


    Asså va snackar du om? Jag beskyller absolut ingen för att jag tar tramadol?
  • Anonym (Missb­ruk)
    Äldre 7 Feb 20:12
    #8

    Jag har själv ett tramadol missbruk och det är så sjukt svårt att bara "sluta". Du kommer må dåligt både fysiskt och psykiskt. Jag tog ca 7-800mg i 8 månader, nu har jag trappat ner till 100mg. Fortfarande inte lyckats sluta helt för att det är så svårt. Men snälla prata med någon och ta hjälp. Att lägga av helt själv är jätte svårt

  • Anonym (T) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 20:22
    #9
    Anonym (Missbruk) skrev 2019-02-07 20:12:53 följande:

    Jag har själv ett tramadol missbruk och det är så sjukt svårt att bara "sluta". Du kommer må dåligt både fysiskt och psykiskt. Jag tog ca 7-800mg i 8 månader, nu har jag trappat ner till 100mg. Fortfarande inte lyckats sluta helt för att det är så svårt. Men snälla prata med någon och ta hjälp. Att lägga av helt själv är jätte svårt


    Ja de är verkligen svårt att lägga av med tramadol.. Slutade med det i en månad men mådde så himla dåligt psykiskt + värk i kroppen så jag knappt orkade röra mig. Har ju problem med värk samt ångest så tramadol hjälper mig ju verkligen till att kunna leva ett normalt liv. Sökt mig in till psykatrin för hjälp mot ångest men de har väntetid på iaf 6 månader & VC måste göra en stor undersökning om vad mina smärtor beror på så kommer också ta lång tid..
  • Anonym (Missb­ruk)
    Äldre 7 Feb 20:25
    #10
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:22:45 följande:

    Ja de är verkligen svårt att lägga av med tramadol.. Slutade med det i en månad men mådde så himla dåligt psykiskt + värk i kroppen så jag knappt orkade röra mig. Har ju problem med värk samt ångest så tramadol hjälper mig ju verkligen till att kunna leva ett normalt liv. Sökt mig in till psykatrin för hjälp mot ångest men de har väntetid på iaf 6 månader & VC måste göra en stor undersökning om vad mina smärtor beror på så kommer också ta lång tid..


    Men att självmedicinera är inte rätt sätt. Jag ska egentligen inte säga något då jag varit i precis samma situation. Men prata med någon du litar på som kan hjälpa dig. Jag hade aldrig lyckats trappa ner utan hjälp från nära och kära. Jag har de att tacka för att jag inte överdoserade och för att jag lever idag.
Svar på tråden 600mg tramadol