• Madida

    Vad önska sig till en 1-åring?! Vad fick ni?

    Får massor med frågor om vad vår blivande 1-åring önskar sig och det står helt still. Hon har en storasyster så många saker finns redan. Leksaker och gosedjur har de i överflöd så jag önskar hellre nåt vettigt. Det behöver inte vara nåt hon kan använda just nu.

    Ge mig lite tips :) Vad fick er 1-åring som verkligen uppskattades?


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Vad önska sig till en 1-åring?! Vad fick ni?
  • LittelG

    Springcykel

    Necessär

    Duplo (som min 6-åring faktiskt fortfarande bygger med titt som tätt)

    Tågbana

    Radio (har båda mina barn i sina rum, en enkel variant från Clas Olsson)

  • Madida

    Pengar, fonder och aktier vet jag att hon kommer få, vilket jag tycker är toppen :)

    Jag kan bara komma på så himla dyra saker att önska henne och det vill jag inte. Vill önska på en nivå mellan 100 - 500 kr ungefär.

    Böcker kan man inte få för mycket av, det var ett bra tips :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Gusa

    Vi önskade främst pengar, som efter ett par födelsdagar och jular, resulterade att vi kunde köpa en lekställning till trädgården.

  • nnnnnnnn

    Finare plastdjur tex Schelich, de är dyrare än vanliga i storpack, men de ser verkliga ut, håller i evigheter och har lite tyngd.
    Roliga att samla på med, få familjer tex tjur + ko + kalv. Så verklighetstrogna är de, att man kan se om det är hingst eller sto, tjur eller ko!

  • Minis4567

    Presenrkort på ettårs fotografering hos fotogeaf.

    Kläder

    Barnkammarböckerna är så fina.

    Cd spelare så de kan lyssna på musiksagor

    Bobbycar

    Barnfotölj från jabadoo

    Ikeas leksakskök med tillbehör

  • BuoBä

    Nyutkomna barnböcker (som ni därför inte har sedan förra barnet).

    Saker som går åt, tex ritpapper och kritor anpassade för åldern. Badkritor kanske?

  • Farsta2014

    Våra barn har älskat gunghästen från Little Tikes, den har använts flitigt av båda barnen när de varit 1-3 år så om ni inte har den så rekommenderar jag varmt denna till en 1-åring i present. Vår etta kanske började gunga på den ordentligt först vid 15 månader, men tvåan började redan vid ca 11-månader, så det är lite olika exakt när de fattar tycke.

    Annars rekommenderar jag också böcker, Leo-böckerna fungerar ju hyfsat tidigt (Leo går till doktorn mm), nisse&nora fungerar först från kanske 18-24 mån men har varit väldigt populära hos oss.

  • Madida

    Så många bra tips, tack!

    Tar gärna emot ännu fler :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Vad önska sig till en 1-åring?! Vad fick ni?