• Anonym (dusch­ankan)
    Äldre 7 Feb 22:29
    3637 visningar
    13 svar
    13
    3637

    Penis rödflammig/irriterad

    Hej
    Har sedan november haft konstiga hudbesvär på ollonet och förhuden/under förhuden.
    På ollonet blir det rödflammigt som ett band tvärs över, sedan blir det känsligt/ömt. Kommer även extremt fort vid samlag när jag har detta besvär pågående.

    Det kommer och går men försvinner inte helt, dessutom kommer det rejäla omgångar då det blir väldigt röd hud på ollonet och även under ollonet på huden under förhuden, ser ut som att jag skrubbat med chili eller något som gjort att det blivit en hudreaktion..

    Har varit till läkaren i December som inte trodde att det var svamp, och tyckte att jag skulle prova dactakort i 2 veckor, körde det en vecka utan att det blev någon skillnad, sedan har jag inte orkat bry mig.

    För en vecka sedan bestämde jag mig för att prova dactakort en gång till och köra det 2 veckor som läkaren sagt, men nu idag har det blivit en sån där ordentlig blomning.. 

    Det jag kan hitta när jag googlar på problemet är att fler har liknande besvär, "balanit". Tips på att få bukt med besvären?

    Min förhud är absolut inte trång, aldrig haft besvär förut. duschar varje dag och tvättar mig med vatten.

    har även HSV2. men det blir inte alls så här.

    Förtydligande: har sambo sedan många år, inget runtknullande.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-07 22:30
    Efter en omgång rödflammigt så blir det torrt och huden torkar/flagnar.

  • Svar på tråden Penis rödflammig/irriterad
  • Äldre 8 Feb 06:30
    #1

    Ring urologen för tidsbokning så dom får undersöka dig.

  • Anonym (Snorr­e Surlas­son)
    Äldre 8 Feb 07:34
    #2
    Anonym (duschankan) skrev 2019-02-07 22:29:50 följande:

    Hej

    Har sedan november haft konstiga hudbesvär på ollonet och förhuden/under förhuden.

    På ollonet blir det rödflammigt som ett band tvärs över, sedan blir det känsligt/ömt. Kommer även extremt fort vid samlag när jag har detta besvär pågående.

    Det kommer och går men försvinner inte helt, dessutom kommer det rejäla omgångar då det blir väldigt röd hud på ollonet och även under ollonet på huden under förhuden, ser ut som att jag skrubbat med chili eller något som gjort att det blivit en hudreaktion..

    Har varit till läkaren i December som inte trodde att det var svamp, och tyckte att jag skulle prova dactakort i 2 veckor, körde det en vecka utan att det blev någon skillnad, sedan har jag inte orkat bry mig.

    För en vecka sedan bestämde jag mig för att prova dactakort en gång till och köra det 2 veckor som läkaren sagt, men nu idag har det blivit en sån där ordentlig blomning.. 

    Det jag kan hitta när jag googlar på problemet är att fler har liknande besvär, "balanit". Tips på att få bukt med besvären?

    Min förhud är absolut inte trång, aldrig haft besvär förut. duschar varje dag och tvättar mig med vatten.

    har även HSV2. men det blir inte alls så här.

    Förtydligande: har sambo sedan många år, inget runtknullande.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-07 22:30

    Efter en omgång rödflammigt så blir det torrt och huden torkar/flagnar.


    Jag har haft samma symptom (behöver ju iof inte vara samma orsak). Jag har använt lactacyd, intimtvål som finns på vanliga mataffärer, varje dag, och så snart efter samlag som möjligt, och varit helt fri från besvär sedan dess (många år). Om jag inte använder den tvålen (exvis på resor) kommer besvären tillbaka efter en tid.

    Har också fast partner sedan länge. Kollat alla könssjukdomar och testat svampkrämer (och diverse huskurer) utan resultat.

    Kan ju vara värt att prova, om du inte redan gjort det.
  • Anonym (ZZ)
    Äldre 8 Feb 07:45
    #3

    Det här med att följa instruktioner är inte din grej eller? Ska det vara två veckor så ska det vara två veckor. 

    Det låter ändå som svamp, be om Fluconazol (tablett) för hjälper nog inte bara med salvan. Dock måste du fortsätta använda Daktacort efter tabletten (säkert två veckor) och inte bara sluta för tidigt. Intimolja som man kan köpa på apoteket är också bra.

  • Anonym (dusch­ankan) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 23:35
    #4
    Anonym (ZZ) skrev 2019-02-08 07:45:59 följande:

    Det här med att följa instruktioner är inte din grej eller? Ska det vara två veckor så ska det vara två veckor. 

    Det låter ändå som svamp, be om Fluconazol (tablett) för hjälper nog inte bara med salvan. Dock måste du fortsätta använda Daktacort efter tabletten (säkert två veckor) och inte bara sluta för tidigt. Intimolja som man kan köpa på apoteket är också bra.


    Fluconazol har jag provat redan, hände ingenting.
  • Anonym (dusch­ankan) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 23:38
    #5
    Anonym (Snorre Surlasson) skrev 2019-02-08 07:34:24 följande:

    Jag har haft samma symptom (behöver ju iof inte vara samma orsak). Jag har använt lactacyd, intimtvål som finns på vanliga mataffärer, varje dag, och så snart efter samlag som möjligt, och varit helt fri från besvär sedan dess (många år). Om jag inte använder den tvålen (exvis på resor) kommer besvären tillbaka efter en tid.

    Har också fast partner sedan länge. Kollat alla könssjukdomar och testat svampkrämer (och diverse huskurer) utan resultat.

    Kan ju vara värt att prova, om du inte redan gjort det.


    Tack för svar! menar du att du smörjer in dig varenda dag fortfarande för att slippa besvär ?
  • Anonym (Snorr­e Surlas­son)
    Äldre 9 Feb 08:57
    #6
    Anonym (duschankan) skrev 2019-02-08 23:38:35 följande:

    Tack för svar! menar du att du smörjer in dig varenda dag fortfarande för att slippa besvär ?


    Ja, faktiskt. Varje gång jag tar en dusch, vilket brukar bli en till två gånger om dagen.

    Om jag tillfälligtvis slutar, har symptomen alltid återkommit efter en tid (någon vecka eller så) - och ännu snabbare om jag inte har möjlighet att duscha på ett par dagar efter sex.

    Eftersom lactacyd-tvålen hjälper helt mot mina besvär har jag inte gått till botten med vad det kan bero på, men jag har som sagt testat medel mot svamp efter att ha besökt doktorn, testat mig för könssjukdomar mm.
  • Anonym (ZZ)
    Äldre 9 Feb 11:55
    #7
    Anonym (duschankan) skrev 2019-02-08 23:35:56 följande:

    Fluconazol har jag provat redan, hände ingenting.


    Fluconazol + två veckor daktacort? I så fall är det nog inte svamp. Men räcker inte med bara ena eller bara köra några dagar.
  • Anonym (dusch­ankan) Trådstartaren
    Äldre 21 Mar 19:02
    #8

    intimtvål möjligen att det har hjälpt litegrann, men jag har fortsatt samma problem.. blir att boka en ny tid, men om någon känner igen sig och har en lösning är jag väldigt tacksam

  • Anonym (Snorr­e Surlas­son)
    Äldre 21 Mar 22:38
    #9
    Anonym (duschankan) skrev 2019-03-21 19:02:04 följande:

    intimtvål möjligen att det har hjälpt litegrann, men jag har fortsatt samma problem.. blir att boka en ny tid, men om någon känner igen sig och har en lösning är jag väldigt tacksam


    Tråkigt att höra. Är det Lactacyd som du har provat (blått märke)?
  • Anonym (dusch­ankan) Trådstartaren
    Äldre 22 Mar 19:43
    #10
    Anonym (Snorre Surlasson) skrev 2019-03-21 22:38:37 följande:

    Tråkigt att höra. Är det Lactacyd som du har provat (blått märke)?


    hej!

    Lactacyd Intimtvål Gult märke (Utan parfym)

    Har även provat acos intimtvål
  • Anonym (dusch­ankan) Trådstartaren
    Äldre 22 Mar 19:44
    #11
  • Anonym (Snorr­e Surlas­son)
    Äldre 22 Mar 21:11
    #12
    Anonym (duschankan) skrev 2019-03-22 19:44:14 följande:

    Denna

    www.apoteket.se/produkt/lactacyd-intim-tval-250-ml-flaska-649980/&gclsrc=aw.ds


    Tveksamt om det har någon betydelse, men jag har alltid använt den med blått märke (finns på alla matbutiker). 

    Det är lätt att konstatera hur begränsad i livet man blir med sådana besvär. 
  • Anonym (Fish)
    Äldre 22 Mar 21:21
    #13

    Man ska enbart tvätta snoppen med vatten. Din snopp är torr för att du använder tvål.

    Tvätta snoppen efter samlag.

Svar på tråden Penis rödflammig/irriterad