• JockeKBK

    Vilka mer forum finns för elfordon och matnyttigfakta om miljöbilar?



    Jag tycker det är bra att elbilar, elcyklar och andra elfordon lyfts fram nu och hittat massor med sidor om just detta. hittade ännu mera infosidor i Norge som ligger långt före oss i Sverige, konstigt? Varför är det sådant motstånd bland vissa bilhandlare? Kommer fördjupa mig i detta tycker det är intressant hur förnybar och miljövänliga fordon eller elfordon kommer in i marknaden och vad finns det för nackdelar? Lista gärna alla bra forum som informerar och sprider kunskap om elfordon och fakta!=)
    elbil, elcyklar, elfordon, elscooter, elmoped
  • Svar på tråden Vilka mer forum finns för elfordon och matnyttigfakta om miljöbilar?
  • Anonym (drz)

    Är väl inte konstigt att det finns motstånd. Vi har elbrist och räckvidden är under all kritik. Lös dessa bitar först.

    Jag gillar ändå elmotorer men dom är fortfarande före sin tid. Idag får man ju släpa med sej ett dieselelverk på en släpkärra för att komma någonstans.

  • Mackan1978

    Grejen är ju just den. Visst är det bra med elbilar. Men för mig som pendlar 18 mil per dag, och bor i Västerbotten där vi har - 20 - 30grader vissa dagar, hur ska det då funka med. Elbil?

    Det är bara att fetglömma.

    MP tror att Sverige = Stockholm, Malmö och Gbg i en stor klump, man kan ta elbil och tunnelbana överallt..

  • Bejje
    Mackan1978 skrev 2019-02-08 22:57:26 följande:

    Grejen är ju just den. Visst är det bra med elbilar. Men för mig som pendlar 18 mil per dag, och bor i Västerbotten där vi har - 20 - 30grader vissa dagar, hur ska det då funka med. Elbil?

    Det är bara att fetglömma.

    MP tror att Sverige = Stockholm, Malmö och Gbg i en stor klump, man kan ta elbil och tunnelbana överallt..


    Det skulle funka om du köpte en Tesla då dom går ganska långt, men då blir det också ett stort hål i plånboken då dom är svindyra. Skulle själv aldrig ha råd att köpa Tesla. 300 000kr är ungefär vad jag har råd att lägga på en bil.
  • Bejje
    Mackan1978 skrev 2019-02-09 19:26:07 följande:

    Jo precis, men som sagt, inget för en vanlig dödlig


    Haha, precis det uttryck jag skulle ha använt :)
    Vet inte om Mackan1978 betyder att du är född 78, men jag är född 81 och använder gärna det uttrycket.
Svar på tråden Vilka mer forum finns för elfordon och matnyttigfakta om miljöbilar?