• Äldre 8 Feb 12:32
    126 visningar
    6 svar
    6
    126

    Influensa el magsjuka?

    Sonen 7 år fick i natt frossa, huvudvärk och hög feber som fortsätter nu under dagen. Nyss kom det även en kräkning. Nu undrar man ju bara, är detta typiska influensasymptom eller kan magsjuka/kräksjuka te sig på detta vis? Enligt min erfarenhet brukar inte magvirus börja med hög feber. Eller?

  • Svar på tråden Influensa el magsjuka?
  • Äldre 8 Feb 12:50
    #1

    Maginfluensa har ju en speciell doft kring sig. Känner du inte den doften så är det inte magsjuka.

  • Äldre 8 Feb 13:01
    #2

    Exakt så började mina barns influensa i år.

  • Äldre 8 Feb 17:19
    #3

    Attans, det kräktes rejält en gång till sedan. Nu är kanske "hoppet" om "bara" influensa ute... Men hans feber och huvudvärk är kvar när Alvedonet gått ur kroppen.

  • Äldre 8 Feb 17:21
    #4

    Vår åttaåring kräks ibland 1-2 ggr i samband med förkylning/feber/influensaliknande sjukdomar. Så även nu den här veckan.

  • Äldre 8 Feb 17:36
    #5

    Det är ju inte ovanligt att kräkas av hög feber heller. Min erfarenhet är också att magsjuka brukar börja med just kräkningar/diarré snarare än feber innan. Men visst, man kan aldrig riktigt veta. Sjukor kan te sig väldigt olika både från gång till gång och från person till person. Krya på honom i vilket fall!

  • Äldre 8 Feb 17:40
    #6
    Woopsie skrev 2019-02-08 17:36:24 följande:

    Det är ju inte ovanligt att kräkas av hög feber heller. Min erfarenhet är också att magsjuka brukar börja med just kräkningar/diarré snarare än feber innan. Men visst, man kan aldrig riktigt veta. Sjukor kan te sig väldigt olika både från gång till gång och från person till person. Krya på honom i vilket fall!


    Tack :)
Svar på tråden Influensa el magsjuka?