• Anonym (Kaffedraken)

    Samlag 5-6 dagar innan ägglossning? *bild*

    Jag och sambon sexade den 2/2. Den 7/8 fick jag superstarkt positivt på ägglossningstest. Testade även idag och det är fortfarande starkt men något svagare än igår. Så jag antar att ägget släppt och LH sjunker?

    Hur stor chans/riskt finns det för graviditet? Någon som varit med om att det tagit sig om man sexat 5-7 dagar innan ägglossningen?

    Här ser ni mina tester:

  • Svar på tråden Samlag 5-6 dagar innan ägglossning? *bild*
  • Anonym (Kaffedraken)
    Orkide skrev 2019-02-08 15:16:39 följande:

    Det är inte omöjligt att någon spermie överlevt..


    Omöjligt vet jag att det inte är. Men tänkte mer statistiskt. Hur troligt är det att någon spermie överlevt lixom?
  • Anonym (Kaffedraken)
    whippitwhippet skrev 2019-02-08 15:39:05 följande:

    Jag har blivit gravid två gånger när vi enbart haft sex en gång 5 dagar innan ägglossning!


    Wow ????Var det planerat att skaffa barn båda gångerna? Vad fick ni för kön?
  • Anonym (Kaffedraken)
    GrönTröja skrev 2019-02-08 20:39:02 följande:

    Wow ????Var det planerat att skaffa barn båda gångerna? Vad fick ni för kön?


    Första gången var det inte planerat och slutade tyvärr i ett missfall vecka 12. Därefter försökte vi bli gravida igen, kämpade länge med ägglossningstest och olika tillskott mm. Så en månad bestämde jag mig för att köra likadant som den gången jag blev gravid och tänka sig, det funkade! Är nu i vecka 17 och om tre veckor får vi förhoppningsvis veta könet på rul. :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    whippitwhippet skrev 2019-02-08 23:45:07 följande:

    Första gången var det inte planerat och slutade tyvärr i ett missfall vecka 12. Därefter försökte vi bli gravida igen, kämpade länge med ägglossningstest och olika tillskott mm. Så en månad bestämde jag mig för att köra likadant som den gången jag blev gravid och tänka sig, det funkade! Är nu i vecka 17 och om tre veckor får vi förhoppningsvis veta könet på rul. :)


    Tråkigt att höra om ditt missfall.. Kul att det togs sig igen, Grattis! Vad spännande :) Jag har hört att om man sexar flera dagar innan ägglossningen så blir det oftast en flicka. Då tjej spermierna överlever längre än pojkspermierna :) Jag har 2st pojkar sen innan. Födda 15/06/21 och 17/06/27. Ingen av dom var planerad. Så skulle vara extra kul om man kunde få en flicka nästa gång :D Men tyvärr kan man ju inte bestämma det :p

    Hoppas ultraljudet går bra!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Sams skrev 2019-02-08 23:53:46 följande:

    Här var det 4-6 dagar före äl och det tog sig. Väntar en pojke


    Vad kul. Grattis! :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur har det gått?

    Jag hade mens 8/2-12/2. Sex 14/2. ÄL 19/2 eller 20/2. Molvärk, lite yrsel och illamående under mer än en vecka nu. Hoppas vi har lyckats och får ett + på stickan om ett par veckor!

    Hört om andra som blivit gravida efter sex ca 6 dagar innan ÄL. Så hoppas ha samma tur! Hoppas på det för dig också.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Stort grattis Lilagrodautanben. Så härligt!

    Hoppas på samma tur! Hade också bara sex ungefär sex dagar innan ÄL. Väntar på att få testa. Vill sååå gärna ha ett plus!!!!

Svar på tråden Samlag 5-6 dagar innan ägglossning? *bild*