• Anonym (Undrar)

    Det här med äl och lutealfas.. snälla någon som vet?

    Överallt läser jag att lutealfasen ska ligga på mellan 12-16 dagar och jag har alltid haft min kalender inställd på att äl är 14 dagar efter första mensdagen i cykeln då min cykel är 32 dagar. Detta blev så konstigt då jag trackat cykeln nu i ett halvår och insett att den ligger ju på tok för sent. Tex - mens börjar den 26: januari och då räknade kalendern ut att jag ska ha äl den 12:e februari men detta har aldrig stämt då jag känner av äl mycket tidigare och ältest visar mycket tidigare - denna månad idag, alltså den 8:e.

    Så när jag ändrar om lutealfasen så blir fasen mellan äl och mens 17 dagar lång. Kan det stämma? Förvirrat,.

  • Svar på tråden Det här med äl och lutealfas.. snälla någon som vet?
  • Anonym (12345)

    Hur har du kollat äl? Stickor? Temp? Om du ser mönstret tydligt så skulle jag lita på det. Har själv haft äl dag 12 och 16 dagar lutealfas.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (12345) skrev 2019-02-08 17:03:16 följande:

    Hur har du kollat äl? Stickor? Temp? Om du ser mönstret tydligt så skulle jag lita på det. Har själv haft äl dag 12 och 16 dagar lutealfas.


    Både stickor, temp och känningar. Aha okej! Då är det inte så ovanligt då? Jag var stensäker på 14 dagar men efter jag började med hormoner (5 månader sedan) så har den ändrats.. kanske vanligt att den gör det när man äter sånt iofs..
Svar på tråden Det här med äl och lutealfas.. snälla någon som vet?