• Anonym (Elsa)

    Abilify

    Har fått denna av läkaren som tillägg till mina antidepp.

    Någon som äter den? Vad äter ni den för? Vad är era erfarenheter?

  • Svar på tråden Abilify
  • Anonym (Quetiapin)

    Jag äter Quetiapin som tilläggsmedicin för depression (det är också en psykosmedicin) Jag tycker det fungerar jättebra.

  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Quetiapin) skrev 2019-02-10 22:19:49 följande:

    Jag äter Quetiapin som tilläggsmedicin för depression (det är också en psykosmedicin) Jag tycker det fungerar jättebra.


    Jag testade den och den gav jättebra effekt MEN jag blev helt dåsig/avtrubbad och fick ENORM aptit...så testar denna nu.
  • Anonym (Quetiapin)
    Anonym (Elsa) skrev 2019-02-11 09:31:36 följande:

    Jag testade den och den gav jättebra effekt MEN jag blev helt dåsig/avtrubbad och fick ENORM aptit...så testar denna nu.


    Provade du att sänka dosen? Jag fick samma syntom (förutom aptiten som var som vanligt) det blev bättre när sänkte dosen, så har jag fått experimentera lite när det är bäst att ta medicinen (3-4 timmar innan jag går och lägger mig funkar bäst)

    Hoppas Abilify funkar på bra!
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Quetiapin) skrev 2019-02-11 21:15:03 följande:

    Provade du att sänka dosen? Jag fick samma syntom (förutom aptiten som var som vanligt) det blev bättre när sänkte dosen, så har jag fått experimentera lite när det är bäst att ta medicinen (3-4 timmar innan jag går och lägger mig funkar bäst)

    Hoppas Abilify funkar på bra!


    Alltså, jag tog lägsta dosen...25 mg.

    Hur mycket tar du?
  • Anonym (Quetiapin)
    Anonym (Elsa) skrev 2019-02-12 10:16:47 följande:

    Alltså, jag tog lägsta dosen...25 mg.

    Hur mycket tar du?


    Också lägsta, jag tog 50 mg först och det fungerade inte alls.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Quetiapin) skrev 2019-02-13 18:38:37 följande:

    Också lägsta, jag tog 50 mg först och det fungerade inte alls.


    Skönt att du hittar nåt som funkar.... jag undrar vad jag kommer få prova nu härnäst.. nåt måste ju hjälpa mot ångest!
  • Anonym (Quetiapin)
    Anonym (Elsa) skrev 2019-02-13 19:11:53 följande:

    Skönt att du hittar nåt som funkar.... jag undrar vad jag kommer få prova nu härnäst.. nåt måste ju hjälpa mot ångest!


    Lyrica hjälper jättebra för mig (mot ångesten alltså) Quuetiapin tar jag för depression.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Quetiapin) skrev 2019-02-22 17:30:22 följande:

    Lyrica hjälper jättebra för mig (mot ångesten alltså) Quuetiapin tar jag för depression.


    Testat lyrica, funkar inte för mig.

    De misstänker adhd-light. Så blir även att prova CS.
Svar på tråden Abilify