• Anonym (Koppa­rspira­l)
    Äldre 8 Feb 21:47
    102 visningar
    0 svar
    0
    102

    Gravid vid uttag av spiral?

    Jag hade tid på gynmottagningen för ett litet tag sedan för att ta ut min kopparspiral som inte MVC fick ut eftersom trådarna hade åkt upp i livmodern. Två dagar innan uttaget hade jag och sambon sex och sedan kom jag på att just det, jag ska ju ha ägglossning PRECIS där omkring uttaget av spiralen, dagen innan tror jag. Har läst att man faktiskt kan bli gravid om man har ägglossning då och det finns spermier som väntar. Men i samband med att läkaren tog ut spiralen förde han in en liten kamera för att hitta den, och dessutom spolade han med en liten vattenstråle för att utvidga något (livmodermunnen/livmodern, jag vet inte exakt), och då känns det ju som att både ägg och spermier ska spolas ut väl...?

    Får förstås invänta mensen för att se, men visst borde risken att bli gravid vara väldigt liten? Ägglossningen var ju antagligen dagen innan uttaget också. Det vore ingen katastrof om jag skulle bli gravid nu, vi vill ha ett barn till snart men tänkte skydda oss på annat sätt tills dess egentligen.
Svar på tråden Gravid vid uttag av spiral?