• Anonym (Hjälp)

    Missfall??

    Hej!

    Jag fick ett svagt plus i måndags (4+3) och positivt på digitalt test.

    Började få bruna flytningar nån dag senare pch eftersom jag nyligen haft ett utomkveds som kroppen absorberade själv fick jag komma in på VUL. Läkaren såg ingenting, de tog blodprov och hcg var bara 30. Igår och idag blöder jag mycket och en del klumpar har kommit. Har inte ont mer än lite mensvärk.

    Tog nytt test idag, digitalt visar fortfarande 1-2 veckor och stickan var starkare än i måndags... nån som har varit med om liknande? Kan hcg stiga lite trots ett normalt missfall? Är så orolig att graviditet sitter fel igen.. skulle kännas mycket bättre med ett ?vanligt? missfall. Ska lämna nytt blodprov på onsdag.

  • Svar på tråden Missfall??
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-02-09 10:40:34 följande:

    Hej!

    Jag fick ett svagt plus i måndags (4+3) och positivt på digitalt test.

    Började få bruna flytningar nån dag senare pch eftersom jag nyligen haft ett utomkveds som kroppen absorberade själv fick jag komma in på VUL. Läkaren såg ingenting, de tog blodprov och hcg var bara 30. Igår och idag blöder jag mycket och en del klumpar har kommit. Har inte ont mer än lite mensvärk.

    Tog nytt test idag, digitalt visar fortfarande 1-2 veckor och stickan var starkare än i måndags... nån som har varit med om liknande? Kan hcg stiga lite trots ett normalt missfall? Är så orolig att graviditet sitter fel igen.. skulle kännas mycket bättre med ett ?vanligt? missfall. Ska lämna nytt blodprov på onsdag.


    Har du haft ett Utomhavandeskap tidigare? Eftersom du säger att du är orolig för att graviditeten sitter fel igen. Låter som en bra plan att ta ett nytt hcg nästa vecka. Hoppas allt går bra.
  • FruW85
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-02-09 10:40:34 följande:

    Hej!

    Jag fick ett svagt plus i måndags (4+3) och positivt på digitalt test.

    Började få bruna flytningar nån dag senare pch eftersom jag nyligen haft ett utomkveds som kroppen absorberade själv fick jag komma in på VUL. Läkaren såg ingenting, de tog blodprov och hcg var bara 30. Igår och idag blöder jag mycket och en del klumpar har kommit. Har inte ont mer än lite mensvärk.

    Tog nytt test idag, digitalt visar fortfarande 1-2 veckor och stickan var starkare än i måndags... nån som har varit med om liknande? Kan hcg stiga lite trots ett normalt missfall? Är så orolig att graviditet sitter fel igen.. skulle kännas mycket bättre med ett ?vanligt? missfall. Ska lämna nytt blodprov på onsdag.


    Stickorna kan vara lite luriga, det kan finnas variationer i hur mkt färg som kommer trots att hcg inte skiljer så mkt. Jag skulle vänta in nästa blodprov och se vad det säger. Skulle det ha ökat så kommer dom ju följa upp iom att det låter som att du tyvärr fått ett missfall.
Svar på tråden Missfall??